حنیف-اتمر-تیم-مذاکره-کننده-صلح-حکومت،-نامشروع-است

محمد حنیف اتمر گفته است که تیم مذاکره کننده صلح حکومت از مشروعیت برخوردار نیست و باید این تیم از متن سیاسیون و جامعه تشکیل شود.

به گزارش افغان نیوز: ریاست جمهوری چندی قبل لیست دوازده نفری تیم مذاکره کننده صلح و لیست 32 نفری بورد عالی صلح را اعلام کرد، اما محمد حنیف اتمر مشاور پیشین شورای امنیت ملی این تیم را بدون مهارت و مشروعیت خوانده است.

دفتر آقای اتمر روز پنج شنبه با نشر اعلامیه یی گفته است که تیم مذاکره کننده صلح حکومت، از عده مسئولیت صلح موفق بیرون نمی شود.

آقای اتمر همچنان گفته است که مشارکت وسیع تمام جریان‌های سیاسی کشور نه تنها مشروعیت روند صلح، بلکه موثریت وموفقیت در مذاکرات را نیز تضمین می‌کند.

در بخشی از این اعلامیه به نقل ازمشاور امنیت ملی پیشین آمده است: «صلح یک آرمان ملی افغان‌ها بوده و تلاش برای آن باید به مثابه یک وظیفه‌ی مقدس اسلامی و افغانی تلقی گردد. هر نوع استفاده‌ی سیاسی و انتخاباتی از نام صلح و از روند مذاکرات مردود می‌باشد

این در حالی است که تلاش های صلح در روز های اخیر بیشتر شده است و در کنار زلمی خلیل زاد نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در امور روند صلح افغانستان، به تازگی بورد مشورتی صلح نیز تشکیل شده است.

حنیف اتمر: تیم مذاکره کننده صلح حکومت، نامشروع است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد