حکمتیار-در-اسلام‌آباد-حکومت-کابل-طرفدار-جنگ-است

رهبر حزب اسلامی طی یک نشست خبری در پاکستان گفته است که بدون بیرون شدن خارجی‌ها از افغانستان، صلح تامین نمی‌شو و از سوی هم حکومت کابل طرفدار تامین صلح نیست.

به گزارش افغان نیوز: گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی از روز دوشنبه به اینسو در سفری در پاکستان به سر می برد. وی در یک نشست خبری گفته است؛ تا هنگامی که خارجی ها از افغانستان بیرون نشوند، در این کشور صلح تامین نخواهند شد.

برخی رسانه‌ها به نقل از منابعی نوشته اند که حکمتیار در نخستین روز سفرش،  پاکستان را خانه دوم اش توصیف کرده و همچنان افزوده است که حکومت کابل طرفدار دوام جنگ است و طرفدار تامین صلح نیست.

افزون بر این، حکمتیار در این نشست خبری تاکید ورزیده است که امریکا در افغانستان شکست خورده است و به جز بیرون شدن از این کشور چاره ای ندارد.

هرچند بارها اسلام‌آباد حمایت خود را از روند صلح افغانستان اعلام کرده است، اما بسیاری از مقام های حکومت افغانستان به این باور اند که پاکستان در این روند صادقانه گام بر نمی‌دارد.

این درحالی است که اعضای هیأت صندوق اعتماد ارتش افغانستان که متشکل از کشورهای عضو ناتو هستند، می‌گویند که حمایت مالی ناتو از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان تا چهار سال دیگر تمدید می‌شود.

از سوی هم، سخنگوی وزارت امور داخله کشور می‌گوید که گروه طالبان آدم نمی‌شود و برای این گروه خدا، قرآن و افغانستان مهم نیست.

حکمتیار در اسلام‌آباد: حکومت کابل طرفدار جنگ است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد