حکمتیار-طالبان-دیگر-به-قدرت-نمی-رسند

رهبر حزب اسلامی افغانستان گفت که اگر گروه طالبان گمان می‌کنند که دوباره به کابل آمده و کنترول این ولایت را به دست می‌گیرند، اشتباه می‌کنید؛ زیرا چانسی برای این اقدام شان ندارند.

به گزارش افغان نیوز: گلبدین حکمت‌یار، رهبر حزب اسلامی افغانستان که خودش تا یک سال قبل مخالف سرسخت حکومت بود و در مقابل نظام جنگ می‌کرد، در نشستی در کابل از گروه طالبان خواست تا به پروسۀ صلح بپیوندند.

وی گفت، اگر گروه طالبان گمان می‌کنند که دوباره به کابل آمده و کنترول این ولایت را به دست می‌گیرند، اشتباه می‌کنید؛ زیرا چانسی برای این اقدام شان ندارند.

رهبر حزب اسلامی افغانستان بالای طالبان یک‌بار دیگر صدا زد که بیایند مثل حزب آنان به پروسۀ صلح بپیوندند و دست از خشونت و جنگ بردارند.

حزب اسلامی افغانستان، ختم جنگ در افغانستان را منوط به برگشت مهاجران درکشور می‌داند و آقای حکمت‌یار گفت در صورتی که آواره شده‌گان به مکان‌های اصلی شان برگردنند، ما شاهد ختم جنگ خواهیم بود.

او افزود که د رحال حاضر کسانی در چوکات گروه طالبان در برابر نظامیان می‌جنگند که از کشور آوارده شده، خانه‌های شان از سوی گروه‌های مختلف غصب شده، اعضای فامیل شان را از دست و اگر حق به آنان داده شوند، آنان هم‌چنان دست از جنگ خواهند برداشت.

رهبر حزب اسلامی گفت که جنگ افغانستان راۀ حل نظامی ندارد؛ زیرا اگر می‌داشت، ناتو و امریکا با ده‌ها هزار عسکر شان می‌توانستند که این جنگ را خاموش نموده و مردم را به صلح می‌رسانید.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که گروه طالبان بارها، گفت‌وگو و مذاکره با دولت افغانستان را رد کرده و تاکید بر ادامه جنگ تا زمان حضور نیروهای خارجی را کرده‌‍اند.

اما گفتنی‌ست که گروه طالبان به تازه‌گی در پیامی به دولت و مردم امریکا خواهان مذاکرۀ آن کشور با سرانش شده وافزوده که هنوز آنان فرصت گفت‌وگو را دارند؛ دیده شود که امریکا به آنان چه پاسخی خواهند داد.

حکمتیار: طالبان دیگر به قدرت نمی رسند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد