حکومت-افغانستان-استقلالیت-داخلی-ندارد

شماری از اعضای مجلس نمایندگان از چالش های جاری، عدم استقلالیت در تصمیم گیری های سیاسی و بحران موجود درکشور شاکی بوده و اظهار میدارند؛ حکومت افغانستان درتصمیم گیری های داخل کشور مستقل عمل کرده نمیتواند.

به گزارش افغان نیوز: شماری از اعضای مجلس نمایندگان از مداخله خود سرانه کشورهای همسایه و کشورهای خارجی درمورد حل پرونده های قضایی و عدلی، امنیتیو مشکلات داخلی افغانستان شاکی هستند. از حکومت وحدت ملی، ارگانهای قضایی و عدلی کشور میخواهند استقلالیت شان را حفظ کرده، از مداخله کشورهای بیگانه در مسایل داخلی افغانستان جلوگیری به عمل آورند.

صادقی زاده نیلی یکتن از نمایندگان مردم در ولسی جرگه امروز شنبه (24 – سرطان)،  در نشست عمومی مجلس، با انتقاد از اختلافات موجود میان رهبران حکومت وحدت ملی اظهار میدارد:« حکومت وحدت ملی شدیدا دچار اختلافات بوده و دو دسته گی ها و ناسازگاری ها میان رهبران حکومت وحدت ملی باعث صلب اعتماد آنان از مردم شده است».

آقای نیلی می افزاید، دادگاه عالی و تمام ارگان های عدلی و قضایی افغانستان سیاسی عمل کرده و در اختیار قدرت مندان و سیاسیون قرار دارد.

از سوی هم فاطمه عزیز یکتن دیگر از نمایندگان مردم در این مجلس بیان داشته است که حکومت وحدت ملی و تمام ارگان های عدلی و قضایی کشور در مورد  پرونده جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان خود دست به کار شده و هرچی سریع به این پرونده نقطه پایان بخشند. نگذارند تا سفیران و نمایندگان کشورهای همسایه و خارجی در این مسایل مداخله داشته باشند.

خانم عزیز تصریح میکند، با بودن نیروهای خارجی در افغانستان، کشور حاکمیت مستقل نداشته و نمیتواند به مشکلات سیاسی، امنیتی و اقتصادی شان رسیدگی نماید.

عبدالروف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان در ولسی جرگه مبنی بر وضعیت جاری درکشور اظهار داشته است؛ مجلس نمایندگان مصوبه ی را تحت عنوان " تحکیم وحدت ملی"، بخاطر بررسی و ارزیابی دقیق وضعیت جاری درکشور که شورای ملی جزء این مصوبه میباشد طرح کرده است.

آقای ابراهیمی افزود، محمد اشرف غنی رییس جمهورافغانستان در تطبیق این طرح پارلمان که بخاطر بهبود وضعیت جاری و مدیریت بحران در افغانستان میباشد، مسوولیت دارد تا با تطبیق این طرح، بحران های جاری، نابسامانی ها و فاصله میان مردم و حکومت وحدت ملی کاهش یابد.

این درحالی است که شماری از نمایندگان مردم در ولسی جرگه از نابسامانی های حکومت وحدت ملی در راستای ( امنیت، دودسته گی ها میان احزاب سیاسی، جهادی و رهبران حکومت وحدت)، شاکی بوده و از حکومت و ارگان های عدلی و قضای کشور میخواهند استقلالیت شان را حفظ کرده و تمام مشکلات داخلی و پرونده های سیاسی جاری درکشور، نقطه پایان بخشیده و مانع مداخله کشورهای خارجی درمسایل داخلی افغانستان گردند.

حکومت افغانستان استقلالیت داخلی ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد