میان-تروریست‌ها-فرقی-وجود-ندارد-طالب-و-داعش-هر-دو-تروریست-هستند

رئیس اجرائیه کشور در چهارمین کنفرانس بین المللی گفتگوهای افغانستان و آسیای میانه بیان داشت که تروریستان به دنبال سوء استفاده هستند و هیچ تفاوطی میان گروه های تروریست چون طالبان، داعش و القاعده وجود ندارد.

به گزارش افغان نیوز: دکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان، روز جمعه در چهارمین کنفرانس بین المللی "گفتگوهای افغانستان و آسیای میانه" اشتراک نموده و به ایراد سخن پرداخت.

رییس اجراییه را در سفر به ولایت بامیان٬ همایون رسا وزیر تجارت، سلامت عظیمی وزیر مبارزه با مواد مخدر،عبداللطیف روشان سرپرست وزارت تحصیلات عالی، فاضل سانچارکی معین وزارت اطلاعات و فرهنگ، شماری از اعضای شورای ملی، سرپرست ارگان‌های محل و شماری دیگر از مقام های بلند پایه دولتی و مشاوران ریاست اجراییه، همراهی نمودند.

رییس اجراییه کشورگفت: همانگونه که افغانستان قلب آسیا و نقطه اتصال آسیای مرکزی، جنوب و غرب آسیا است، ولایت بامیان نیز قلب تپندۀ افغانستان است.

رییس اجراییه حضور دانشمندان به نام در این کنفرانس را نمادی از اهمیت و موثریت آن یاد نمود.

دکتور عبدالله عبدالله با تاکید بر این مطلب که افغانستان در حالی‌که از یک‌سو در انتقال انرژی، ترانزیت و ارتباطات فرهنگی، زمینه‌های گفتگو را با کشورهای همسایه به ویژه آسیای مرکزی مساعد می نماید، از جانب دیگر گروه‌های تروریستی و مافیای مواد مخدر و جنایت کاران جرایم سازمان یافته در صدد سوء استفاده هستند.

رییس اجراییه کشور با بیان این‌که ارتباط افغانستان با کشورهای آسیای میانه ریشه در اعماق تاریخ دارد و غنای معنوی و فرهنگی کشور را شکل می‌دهند، بحث در این مورد و تحکیم روابط با این کشورها را سازنده و موثر و مفید دانست.

رییس اجراییه، پدیده تروریزم را خطرناکترین پدیده پس از پایان یافتن جنگ سرد عنوان کرد و سقوط مرکز داعش در کشور عراق را یک گام عالی برای درهم کوبیده شدن تروریزم و افراط گرایی دانست.

دکتور عبدالله عبدالله با بیان این‌که چند سال قبل نیز وی در نشست وزرای خارجه کشورهای منطقه، از خطر روز افزون تروریزم هشدار داده بود و خواستار همکاری جدی و مبارزه قاطعانه کشورهای همسایه و منطقه در این راستا شده بود علاوه کرد که متاسفانه شماری از این کشورها این مسئله را نادیده گرفتند و در این راستا نه تنها کاری انجام ندادند بل‌که از تروریستان حمایت نمودند و در نتیجه، تاوان و خسارت آن را همه می‌پردازیم.

رییس اجراییه کشور به دوام سخنانش علاوه کرد که امروز هم اگر قرار باشد فعالیت های تروریستان و گروه‌های مافیایی، قوی تر و فعال‌تر از مجموعه‌های دفاع از صلح و ارزش‌های بشری باشد، نتیجه چه خواهد بود؟

رییس اجراییه در همین حال تصریح نمود، در حالی‌که همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی میان کشورهای منطقه خوب است ولی در مبارزه با تروریزم، تمام بار و مسوولیت بر دوش مردم افغانستان نهاده شده و همگان شاهد روی‌دادهای خونین تروریستی اخیر و قربانیان آن که مردم بی‌گناه افغانستان بودند، هستیم.

دکتور عبدالله عبدالله علاوه کرد که حکومت افغانستان خود را مکلف می‌داند که مهم‌ترین خواست مردم خود را که رسیدن به صلح و ثبات پایدار است، تحقق بخشد.

رییس اجراییه با تاکید بر این مطلب که از دید رهبری حکومت وحدت ملی هیچ تفاوتی میان تروریستان وجود ندارد، ولی بعضی کشورها بنابر ملحوظاتی میان تروریستان٬ به ویژه میان طالبان و داعش تفاوت قایل می شوند، اعلام نمود که این یک اشتباه محض است و تاوان آن نیز متاسفانه بزرگ است.

رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان، هدف و غرض تروریستان آسیای میانه و دیگر کشورها را که در افغانستان حضور و فعالیت دارند مختل ساختن امنیت و ضربه زدن به دولت‌ها و مردمان آن کشورها دانست و افزود که با این همه، دیدگاه برخی از این کشورها با نظرداشت منافع خاصی که دارند باعث می‌شود تا مبارزه با این گروه‌ها را جدی نگیرند و متاسفانه کشورهای بزرگ نیز گاهی اوقات مرتکب اشتباهاتی در این راستا می‌گردند.

میان تروریست‌ها فرقی وجود ندارد/طالب و داعش هر دو تروریست هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد