حکومت-باید-گفتگو-را-متوقف-و-از-طالبان-انتقام-بگیرد

سازمان" انسجام نخبگان افغانستان" با ابراز نگرانی از حملات اخیر تروریستی اعلام نمود که حکومت باید هیات مذاکره کننده دولت را از قطر فراخواند و تمامی نیروهای امنیتی را به حالت تهاجمی درآورد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالغفار وفا، رییس سازمان" انسجام نخبگان" افغانستان امروز( شنبه، ۱۷ عقرب) طی یک نشست خبری گفت که رییس جمهور امریکا پروسه صلح افغانستان را پروژه انتخاباتی خود ساخته و صلح نیابتی و خیالی در غیاب مردم، هیچ زمانی باعث صلح پایدار‌ نخواهد شد.

آقای وفا افزود که علمای کشور باید موضع خود را در مورد خشونت و فجایع گروه طالبان روشن نمایند و همانند علمای مسلمان در دوحه و بنگلادیش با صدور فتوا، جنگ گروه طالبان را حرام و مقاومت نیروهای امنیتی کشور را دفاع مقدس بنامند.

او تاکید کرد که از امریکا به ویژه زلمی خلیلزاد، نماینده خاص این کشور در امور صلح افغانستان می‌خواهیم که در سیاست خود نسبت به گروه طالبان بازنگری کرده و به دلیل افزایش خشونت این گروه، مذاکرات صلح قطر را لغو نماید.

نصرت‌الله ظهیر، عضو سازمان نخبگان افغانستان گفت: "با تاسف، گروه تروریستی طالبان همراه همکاران جنایت کارشان از جنگ و استبداد دست نکشیده و خلاف تمامی تعهدات خود در توافق نامه دوحه با امریکا به جنایت بشری ادامه می‌دهند".

آقای ظهیر با اشاره به این که گروه طالبان و حامیان منطقه‌ای‌ آن نمی‌توانند مانع راه روشنگری، تحصیل و آموزش شود، گفت که حمله گروه طالبان بر دانشگاه کابل، در ادامه حمله بر دانشگاه امریکایی افغانستان، شفاخانه صد بستر دشت برچی، مرکز آموزشی کوثر دانش و صدها حمله دیگر این گروه بیش از پیش چهره زشت طالبان را برای مردم افغانستان به نمایش گذاشته است.

انجیلا احمدی، عضو دیگر سازمان نخبگان افغانستان از سازمان‌های بین‌المللی خواست تا گروه طالبان و دیگر هم پیمانان آن را در لیست سیاه بین المللی قرار دهد؛ زیرا این گروه با استفاده از اعمال خشونت‌بار و تروریستی به دنبال برآورده ساختن اهداف سیاسی خود می‌باشد.

خانم احمدی افزود: " از دادگاه بین‌المللی لاهه خواستاریم تا گروه تروریستی طالبان و حامیان آن را به محاکمه بکشاند و جنایت آنها را در کنار جنایت گروه‌های تروریستی بین‌المللی تلقی کند".

این درحالی است که پیش از این نیز شماری از نهادهای جامعه مدنی و شبکه زنان افغانستان، جامعه بین‌المللی را به سکوت در برابر خشونت و جنایت بشری گروه‌ طالبان در کشور متهم کرده بودند.

حکومت باید گفتگو را متوقف و از طالبان انتقام بگیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد