عبدالله-تررویستان-از-آگاهی-نسل-جدید-می‌ترسند

رییس شورای عالی مصالحه ملی در پیوند به حملۀ تروریستی بر دانشگاه کابل اعلام نموده که تروریستان بزدل از آگاهی و دانایی نسل جدید سرزمین ما می‌هراسند. بنابراین، تلاش دارند تا جلو فعالیت نهادهای آموزشی و تحصیلی را بگیرند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی کشور در صفحه رسمی فسبوک اش نوشته است که باردیگر تروریستان جبون و خون‌خوار با حمله به پوهنتون کابل، شماری از دانشجویان بی‌گناه دختر و پسر را شهید و زخمی ساختند.

وی این حمله را جنایت آشکارا علیه بشریت و جنایت جنگی خوانده و گفته است که تروریستان بزدل با حمله بالای مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها، دشمنی و عداوت‌شان را با علم، دانش، آگاهی و روشنایی به نمایش ‌‌گذاشتند.

عبدالله افزوده است که بدخواهان افغانستان، از آگاهی و دانایی نسل جدید سرزمین ما می‌هراسند. آنان با چنین حملاتی تلاش دارند که جلو فعالیت نهادهای آموزشی و تحصیلی را بگیرند. اما گذشته ثابت کرده که حملات نیروهای جهل و تاریکی، کوچک‌ترین تأثیری بر انگیزه، نیت و ارادۀ جوانان ما برای پیشرفت و کسب علم و دانش به وجود نخواهد آورد. تصور گروه‌های تروریستی مبنی بر این‌که با چنین حملات وحشیانه و ناروا به هدف می‌رسند، خام و باطل است.

آقای عبدالله از سرعت عمل نیروهای دلیر امنیتی افغانستان برای نجات استادان، دانشجویان و کارمندان دانشگاه کابل قلباً سپاس‌گزاری نموده و همچنان ابراز همدردی و غم‌شریکی اش را با رهبری پوهنتون کابل، خانواده‌های قربانیان و مردم افغانستان، اعلام کرده است. 

در همین حال، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری اعتراف کرد که حمله بر پوهنتون کابل برای ما یک ناکامی استخباراتی و فاجعه انسانی است.

این درحالی است که در نتیجه حمله مهاجمان مسلح روز دوشنبه 2 نوامبر بالای دانشگاه کابل بیش از 20 نفر کشته شدند و 40 تن دیگر زخم برداشتند.

عبدالله: تررویستان از آگاهی نسل جدید می‌ترسند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد