حکومت-برای-تقلب-در-انتخابات-زمینه-سازی-میکند

مجلس نمایندگان با انتقاد از تصمیم تازه حکومت و کمیسیون انتخابات در مورد نصب استیکر در کاپی های تذکره، میگویند که حکومت برای تقلب در انتخابات زمینه سازی میکند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالقادر زازی، عضو مجلس نمایندگان می گوید که نصب استیکر در پشت کاپی های تذکره خلاف تصامیم کمیسیون مستقل انتخابات است اما از سوی حکومت پیشنهاد شده است.

وی افزود، نصب استیکر در پشت کاپی تذکره ها تضمین کننده شفافیت در انتخابات نبوده و این پیشنهاد برای زمینه سازی تقلب و جعل در انتخابات از سوی حکومت صورت گرفته است.

وی گفت، شمار زیادی از کاندیدان پارلمانی نیز از کمیسیون خواسته است که در داخل شهرها نصب استیکر در پشت تذکره های اصلی صورت بگیرد و در محلات و ساحات دور دست، استیکر در پشت کاپی تذکره ها نصب شود.

وی تاکید دارد که اگر این روند چنین ادامه یابد، مردم شاهد یک انتخابات بدتر از انتخابات سال ۲۰۱۴ خواهد بود

محی الدین مهدی یکی دیگر از اعضای مجلس تاکید دارد که انتخابات پیش رو بصورت شفاف و آزاد برگزار نخواهد شد و قطعا پارلمان آینده بدتر از پارلمان کنونی می باشد.

غلام فاروق مجروح نماینده مردم هرات در مجلس نمایندگان با تایید گفته های هم قطارانش  نصب استیکر در پشت کاپی های تذکره را  بحران ساز میداند.

وی تصریح میکند که برای شفافیت در انتخابات هیچ تضمینی وجود ندارد و از سوی دیگر توزیع شناسنامه ها به صورت خودسرانه نگرانی های مردم را نسبت به تقلب در انتخابات بیشتر کرده است.

این درحالی است که به تازگی کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده که در استیکر مربوط به ثبت نام رای دهندگان را در عقب کاپی های تذکره نسب میکنند.

 

حکومت برای تقلب در انتخابات زمینه سازی میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد