حکومت-به-امنیت-قندوز-توجه-خاص-دارد

محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور در دیدار با شماری از بزرگان و نمایندگان مردم قندوز گفت:" قندوز مورد توجه ویژه سران حکومت وحدت ملی قرار دارد و باید اصلاحات بنیادی در چهارچوب نیروهای امنیتی انجام شود".

به گزارش افغان خبر: محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور دو شنبه 19 میزان در دیدار با نمایندگان، علما، بزرگان و جوانان قندوز گفت؛ تامین امنیت این ولایت در اولویت توجه رهبران حکومت قرار دارد و نیروهای امنیتی و دفاعی تلاش می‌ورزند که با دقت و بدون آسیب ‌رسیدن به مردم ملکی، شهر و اطراف ولایت قندوز را از وجود دشمن پاک‌سازی نمایند، به این منظور نیروهای تازه ‌نفس اعزام شده‌‌اند.

رئیس جمهور گفت؛ "نخست باید وضعیت را تغییر دهیم و سپس اصل مکافات و مجازات را تطبیق نماییم. او افزود که در بخش‌های ملکی و نظامی اصلاحات گسترده وارد می‌شود و در زمینۀ آوردن اصلاحات بنیادی حمایت مردم حتمی می‌باشد، زیرا بدون اصلاحات، در جنگ و صلح موفق شده‌نمی توانیم."

وی از اعضای شورای ولایتی قندوز خواست که در بخش تطبیق پروژه‌های کوچک و متوسط همکاری نمایند. او خاطر نشان کرد که در ولایت قندوز برای تطبیق پروژه‌های عام‌المنفعه حداقل ۹۰ میلیون دلار موجود می‌باشد، اما در زمینۀ مصرف معقول و موثر آن همکاری مردم و نهادهای مدنی این ولایت حتمی است.

رئیس‌جمهور گفت، قندوز افغانستان کوچک و نمونۀ وحدت ملی است، و تأکید ورزید که عوامل مشکلات داخلی قندوز باید تشخیص گردد، و به همکاری مردم از میان برداشته شود. او از بزرگان این ولایت خواست که طرح واضح، همه‌شمول، معقول و نیز پیشنهادات را در مورد قندوز به‌گونۀ تحریری ترتیب و با ریاست جمهوری شریک سازند.

رئیس‌جمهور غنی بیان داشت:"کوشش اعظمی حکومت تأمین امنیت و ثبات در قندوز می‌باشد، زیرا مشکلات مردم این ولایت را درک می‌کنیم و به‌منظور کمک با بی‌جاشده‌گان این ولایت، ۷۵ میلیون افغانی تخصیص گردیده و این روند ادامه خواهد داشت."

در همین حال نمایندگان مردم قندوز گفتند؛ ناامنی‌های اخیر، آسیب‌های وارده و مشکلات خانواده‌های بیجاشدۀ ولایت قندوز به رئیس‌جمهور معلومات ارائه کرده، گفتند که اصل مکافات و مجازات علیه مسوولین ولایت قندوز تطبیق گردد، و در برابر آنانی که در قبال انجام وظایف شان غفلت نموده‌اند، برخورد قانونی صورت گیرد.

آنها افزدند: برای جلوگیری از تکرار چنین حوادث در قندوز، افراد شایسته به ادارات دولتی گماشته شوند و برای برقراری وضعیت به‌حالت عادی، اقدامات جدی صورت گیرد.

افزایش ناامنی در قندوز سبب شده که این ولایت در آستانه برگذاری کنفرانس بروکسل توسط گروه طالبان سقوط کند و مدت یک هفته میشود جنگ بین نیروهای امنیتی و طالبان جریان دارد و گفته میشود که هنوز هم طالبان در بخش‌های از این شهر وجود دارند.

 

حکومت به امنیت قندوز توجه خاص دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد