مقام-های-قانون-شکن-باید-سبک-دوش-شوند

کمیسیون رسیدیگ به شکایات مجلس سنا، دادستان کل، وزیرمعارف و زیر صحت عامه را به قانون شکنی متهم کرده از ریاست جمهوری خواستار برکناری این افراد شد.

به گزارش افغان خبر: کمیسیون سمع شکایات مجلس سنا امروز دو شنبه (17عقرب) در یک نشست خبری بیان کرد که شماری از مقام های بلند رتبه حکومتی فراتر از صلاحیت هایشان عمل میکنند.

محمد حنیف حنفی رئیس این کمیسیون بیان کرد که دادستان کل و وزیر معارف به دلیل حضور نیافتن در نشست های استجوابیه کمیسیون سمع شکایات مجلس سنا، قانون اساسی را نقض کرده اند و وزیر صحت نیز در انجام تقرری های بی مورد خلاف قانون اساسی و قانون خدمات ملکی عمل نموده است..

حنفی یاد آور شد که شکایات مطروح شده در مورد دادستانی کل از ۳۴ ولایت و در مورد وزارت معارف از دو ولایت به کمیسیون سمع شکایات سنا درج شده است.

رییس کمیسیون سمع شکایات مجلس سنا در مورد وزارت صحت گفت که وزیر صحت عامه به طور خودسرانه معینان و روسای شایسته این وزارت را برکنار و به جای آنان افرادی از نزدیکان خود را مقرر کرده است.

آقای حنفی بیان داشت که وزیر صحت ۱۳ رییس شفاخانه را نیز خلاف قانون خدمات ملکی برکنار کرده است.

مجلس سنا تاکید دارد که مقام های قانون شکن باید از سمت شان برکنار شوند و از مجلس نمایندگان نیز خواستند که این افراد را به استیضاح کشانده صلب صلاحیت نمایند.

این درحالیست که چندی قبل مجلس نمایندگان اعلام کرده بود که اکثر وزرا در آینده نزدیک به دلیل قانون شکنی و عدم مصرف بودجه شان به استیضاح کشانده خواهند شد.

مقام های قانون شکن باید سبک دوش شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد