حکومت-به-خواست-های-معترضان-رسیدگی-کند

شماری از علمای افغانستان از وضعیت موجود کشور، شاکی بوده و ازرهبران حکومت خواهان پاسخ منطقی وقاطع به خواست های معتراضان شدند.

به گزارش افغان نیوز: شماری ازعلمای افغانستان امروز چهارشنبه ( 24 – جوزا )، طی نشست مشورتی در رابطه به  حوادث ناگوار اخیر درماه مبارک رمضان که باعث شهادت و زخمی شدن صدها نقر گردیده است، گفتند؛ قتل عام شهروندان بی گناه را تحت هرشرایط، یک عمل نا مشروع و در دین مقدس اسلام حرام دانسته است.

محمد اسحق حسینی یکتن از علمای دین میگوید: مسوولیت علمای افغانستان است که حکومت  و مردم را متوجه مسوولیت های شان بسازند.

آقای حسینی گفت، حکومت باید به خواست های شهروندان، مخصوصا معترضان حوادث اخیر رویداد خونین کابل،  پاسخ منطقی داده و همچنان از شهروندان معترض میخواهد تا خواست های شان را از راه مسالمت و گفتگو با حکومت براورده سازند.

آقای حسینی ضمن گفته های خویش مردم افغانستان را به یکپارچگی و همدیگر پذیری خوانده و تأکید میکند که مردم باید از قانون و کتاب خداوند کریم پیروی کنند.

از سویی هم عبدالولی بصیرت یکتن دیگر از علمای افغانستان در این نشست میگوید: حکومت باید عاملان قتل معترضان وشهروندان کشور را هرچی زودتر شناسایی و به پنجه قانون بسپارد.

وی خواهان تساوی وعدالت میان حکومت وملت افغانستان شده و اضافه میکند؛ رهبران حکومت باید به قانون نافذه کشور احترام گذاشته وپاسخگوی خواست ها ونیاز های مردم باشند.

این درحالی است که علمای افغانستان از شورای علمای کشور و سایر مجامع علمی ودینی میخواهد با اتخاذ موضع دلسوزانه و بی طرفانه نسبت به مردم افغانستان، در راه اصلاح نهادهای امنیتی و سیاسی تلاش نمایند.

همچنان این علما از حکومت وحدت ملی خواهان تأمین امنیت شده و ابراز داشتند؛ حکومت باید با ایجاد تغییرات درنهادهای امنیتی و مشاورت امنیت ملی و وضعیت جاری کشور تصامیم درست اتخاذ نموده و وضعیت کنونی کشوررا بهبود بخشد.

حکومت به خواست های معترضان رسیدگی کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد