حکومت-خواهان-برگشت-مهاجران-افغان-از-اروپا-است

دولت افغانستان و اتحادیه اروپا سندی را به امضا رسانده اند که بر اساس آن سران کشورمان بازگشت تعداد نامحدود مهاجرين از کشورهاى اتحاديۀ اروپا را میپزیرند.

به گزارش آٰژانس افغان خبر:روزنامۀ بريتانوى گاردين، امروز سه شنبه(١٣ميزان) خبر داده که افغانستان و اتحاديۀ اروپا، اين سند را بعد از چند ماه مذاکرات، روز يکشنبه گذشته امضا کرده است.

منبع می افزوده؛ افغانستان، بعد از آن سند را امضا کرد که اتحاديۀ اروپا هشدار داد در صورت عدم پذيرش عودت کنندگان، کمک های اروپا برافغانستان قطع خواهد شد.

براساس معلومات، بعد از سوريه، افغانستان دومین کشوری است که بیش از۲۰۰ هزار تبعه آن به کشورهاى اروپايى به شکل غيرقانونى رفته اند.

در همین حال این منبع می  گوید؛ آلمان که یکی از کشورهای جذب کننده مهاجر می باشد؛ قراراست امسال حدود٤٠ هزار پناهجوی افغان را به افغانستان انتقال دهد.

 این گزارش می افزاید که  بنا به توافقنامۀ جديد میان این دو طرف (افغانستان و اتحادیه اروپا)؛ در هر پرواز به تعداد ٥٠ مهاجرافغان به کشورشان انتقال داده مى شوند.

منابع وزارت امور مهاجرين و اتحاديۀ اروپا در کابل نيز امضاى توافقنامۀ مذکور را تاييد کرده؛ اما جزئيات بيشتر در اين مورد را ارايه نکرده است.

گفته مى شود که امضاى اين سند، قبل از برگزارى کنفرانس بروکسل لازم بود؛ چون اکثر کشور های عضو اتحاديۀ اروپا، کمک هاى خود را به امضاى اين سند مشروط کرده بودند

حکومت خواهان برگشت مهاجران افغان از اروپا است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد