کشورهای-میزبان-حقوق-پناهجویان-را-رعایت-کنند-اخراج-مهاجران-خلاف-مقررات-بین-المللی-است

کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت که کشورهای میزبان باید حقوق مهاجران را رعایت نمایند و اخراج آنها در مغایرت با مقررات بین المللی قرار دارد.

به گزارش افغان خبر: دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور امروز چهارشنبه (15میزان) در مقر سازمان ملل متحد در ژنو با آقای فیلپو گراندای کمیشنر عالی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR) ملاقات کرد.

در این نشست وضعیت مهاجرین افغانستان در پاکستان و ایران و فشارهایی که علیه مهاجرین در پاکستان اعمال می‌گردد مورد بحث قرارگرفت.

رئيس اجرائیه کشور در این نشست درباره اقدامات عمده حکومت وحدت ملی برای رسیدگی به قضایای پناهندگان صحبت کرد و نقش سازنده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در این قضیه مورد بحث و ارزیابی قرارگرفت.

آقای گراندی در صحبت‌های خویش بر حمایت از حقوق پناهندگان تاکید نمود و حمایت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان را از مهاجران و حکومت وحدت ملی در رسیدگی به قضایای مهاجران ابرازداشت.

آقای گراندی از حضور رئيس اجرائیه در ژنو در شصت و هفتمین نشست کمیته اجرائی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان قدردانی نمود و آن را نمونه‌ای از توجه رئيس اجرائیه و حکومت افغانستان به امور مهاجرین دانست.

آقای گراندی همچنان علاوه کرد که این سازمان مخالف برگردانیدن اجباری مهاجران است و کشورهای میزبان باید حقوق مهاجران را طبق مقررات بین‌المللی و تعهدات خویش مراعات نمایند.

این درحالی است که افغانستان حدود 7 میلیون مهاجر در سراسر جهان دارد و بیشتر آنها در کشورهای ایران و پاکستان به سر میبرند.

در این اواخر فشار ها بر مهاجرین افغان در پاکستان افزایش یافته و آن کشور خواستار برگشت هرچه عاجل مهاجرین به افغانستان است.

کشورهای میزبان حقوق پناهجویان را رعایت کنند/ اخراج مهاجران خلاف مقررات بین المللی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد