حکومت-داری-الکترونیکی؛-زمینه-فساد-در-ادارات-را-از-بین-میبرد

معاون رئیس جمهور با معرفی سرپرست جدید وزارت تکنالوژی و مخابرات، گفت که توصعه تکنالوژی معلوماتی در امر حکومتداری الکترونیکی مهم است، و حکومت الکترونیکی زمینه فساد و تبعیض را از بین میبرد.

به گزارش افغان نیوز: با حضور شماری از اعضای شورای ملی، معینان و رؤسای وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، نمایندگان نهادهای دولتی و رسانه ها، شهزاد گل آریوبی توسط استاد دانش معاون رئیس جمهور به حیث سرپرست و نامزد وزیر وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، معرفی گردید.

استاد دانش با اشاره به نقش و اهمیت تکنالوژی معلوماتی در زندگی معاصر گفت «استفاده از تکنالوژی و انترنت تا آنجا مؤثر واقع شده که همه دنیا را تبدیل به یک دهکده کرده است و اگر کشوری و یا فردی از این فناوری محروم باشد، در واقع از عضویت در دهکده جهانی محروم می گردد.»

معاون رئیس جمهور موفقیت وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی را در شانزده سال اخیر یک گام بزرگ عنوان کرد و گفت سکتور دولتی و خصوصی در عرصه تکنولوژی معلوماتی فعالیت های گسترده داشته و در این سکتورها، صدها میلیون دالر سرمایه گذاری شده و عواید ملی افزایش یافته است.

معاون رئیس جمهور رشد و توسعه تکنالوژی معلوماتی را در «حکومتداری الکترونیکی» مهم و بنیادین خواند و گفت که حکومت داری الکترونیکی از طریق سرعت بخشیدن در ارائه خدمات، گزارش دهی سریع و دقیق، ایجاد شفافیت و ارائه سریع و همگانی اطلاعات، زمینه را برای جلوگیری از فساد اداری و تبعیض فراهم می سازد.

وی گفت که در سیستم کامپیوتری و حکومت الکترونیک، خدمات به طور یکسان و بدون شناخت مراجعه کننده، به مشتریان ارائه می گردد و هیچ نوع تبعیض و یا حتی شناخت قومی، زبانی، دینی و مذهبی در نظر گرفته نمی شود و از تقلب و تخطی از قانون جلوگیری می نمایند.

معاون رئیس جمهور در زمینه دیجیتالی شدن پروژه های مهم ملی گفت که برخی از برنامه های مهم ملی مانند توزیع تذکره برقی با همکاری وزارت مخابرات و تکنالوژی و اداره ثبت احوال نفوس به مرحله تطبیق رسیده و در آینده نزدیک توزیع رسمی آن آغاز خواهد شد. وی همچنین گفت که در انتخابات سال آینده نیز حد اقل برخی از مراحل انتخاباتی با استفاده از تکنالوژی تطبیق می گردد.

استاد دانش از رهبری جدید وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی خواست که سیستم حکومت داری الکترونیک را در رأس اولویت های خود قرار دهد و با ایجاد چارچوب حقوقی و تصویب قوانین و مقرره های مربوطه و ایجاد سیستم، زمینه را برای حکومتداری الکترونیک فراهم نماید تا هر اداره بتواند با استفاده از تکنالوژی، خدمات مؤثر و به موقع را به شهروندان ارائه نماید.

استاد دانش با تأکید به کلیدی بودن وزارت مخابرات و تکنالوژی در بخش عواید ملی و ارتباط این وزارت با فیس و مالیات شهروندان و کمپنی های تجارتی از رهبری جدید این وزارت خواست که در پروسه مالی و تدارکاتی این وزارت، یک سیستم شفاف و پاسخگو ایجاد کند تا هم مردم افغانستان و هم شورای ملی و هم حکومت در جریان همه فعالیت ها قرار گیرند.

وی تأکید کرد که وزارت مخابرات باید همه فعالیت ها، پروژه ها و برنامه های خود را از طریق یک دیتابیس منظم در اختیار همه مردم قرار دهد.

وی همچنین به رهبری جدید وزارت هدایت داد که هرچه زودتر در هماهنگی با کمیسیون اصلاحات اداری از نیروهای کارآمد، مسلکی و متخصص در رشته های مخابرات و IT استفاده کند تا هم شایسته سالاری در نظر گرفته شود و هم روند فعالیت ها و تأمین خدمات عمومی بهبود یابد.

حکومت داری الکترونیکی؛ زمینه فساد در ادارات را از بین میبرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد