حکومت-در-افزایش-نقش-زنان-در-روند-صلح-متعهد-است

دکتور عبدالله عبدالله در دیدار با اشتراک کنندگان چهارمین نشست سمپوزیم بین المللی زنان افغان، گفت که حکومت در تلاش رشد زنان در جامعه است و تلاش میکند تا نقش آنها را در روند صلح نیز افزایش دهد.

به گزارش افغان نیوز: ریاست اجراییه کشور شب گذشته ضیافتی را به منظور قدردانی از اشتراک کنندگان و برگزارکننده‌گان چهارمین سمپوزیوم بین‌المللی زنان افغان تحت نام «زنان پیام‌آوران صلح» ترتیب داد.

دکتور عبدالله عبدالله در این ويژه برنامه گفت که فعالیت در راستای صلح یک هدف پاک و مقدس است و برداشتن هر گام در این زمینه نیک است؛ اما وقتی زنان این گام را برمی‌دارند، ارزش‌ آن بالاتر می‌باشد.

رییس اجراییه تصریح کرد که اکنون زنان افغان به راحتی خواسته‌های خویش را مطرح کرده و از حقوق‌شان دفاع می‌کنند. با این بیداری و ایستاده‌گی آنان، هیچ‌کس نمی‌تواند به خاطر یک ملاحظه سیاسی این روند را بازدارد.

رییس اجراییه کشور با ابراز خرسندی از این ابتکار زنان گفت: انتظار دارد که نتایج این سمپوزیوم برای تقویت و توانمندی زنان مفید واقع گردد.

از سوی دیگر دکتور انیس گل اخگر فعال جامعه مدنی مفاد قعطنامه اختتامیهٔ این سمپوزیوم را با رییس اجراییه کشور در میان گذاشته و از وی خواستار حمایت و همکاری در این ارتباط گردید.

همچنان نبیله مصلح معین وزارت امور زنان در باره سمپوزیوم ولایتی زنانِ شمال که در ولایت بلخ برگزار شده بود، نیز گزارش مختصری را ارایه کرد.

دکتور عبدالله عبدالله وعده سپرد که حکومت وحدت ملی برای تحقق نتایج این سمپوزیوم به ویژه نقش زنان در پروسه صلح و توانمندی آنان متعهد است.

به گفته او، کشورهای توسعه‌یافته هرگز به این مقام و جایگاه نمی‌رسیدند؛ اگر نیم از پیکر جامعه‌ شان را محروم و از صحنه دور نگه‌ می‌داشتند.

رییس اجراییه کشور یادآور شد که شایسته واعظ خانم پیلوت افغان در اوایل در یک کمپ مهاجرین زندگی می‌کرد؛ اما حالا می‌خواهد که به عنوان زن افغان با طیاره‌اش به مدت ۱۸ روز دور جهان پرواز کرده و رکورد تازه‌ای رقم زند.

رییس اجراییه با اشاره به مادری که سه فرزندش را به خاطر وطن از دست داده است گفت زنان این دشواری‌ها را برای آرامش نسل آینده متحمل می‌شوند.

در اخیر رییس اجراییه کشور گفت که حکومت از این ابتکار زنان در راستای صلح حمایت همه جانبه می‌کند؛ زیرا این مهمترین اولویت مردم افغانستان است.

حکومت در افزایش نقش زنان در روند صلح متعهد است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد