حکومت-در-تامین-امنیت-و-عدالت-ناکام-است

کاروان تغییر و کمیسیون عالی مردمی زون جنوب شرق کشور، گزینش اعضای هیات مذاکره کننده صلح را سلیقه‌ی خوانده و می‌گویند: حکومت ضمن کوتاهی در راستای حفاظت از جان و مال ملت، نسب به عدالت اجتماعی نیر بی‌توجهی می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: ضاءالحق وزیرزی، رئیس کاروان تغییر، امروز پنج شنبه( 11، جدی ) طی یک کنفرانس خبری در کابل گفت که قتل‌های هدفمند بخصوص ترور کادر های علمی، اجتماعی، سیاسی و خبرنگاران  در این اواخر افزایش یافته و حکومت باید برای جلوگیری این همه‌ نابسامانی‌ها، اقدام جدی روی دست گیرد.

آقای وزیرزی گفت: حکومت باید دست از تمثیل جمهوریت بردارد و رهبری از انحصار حلقات مشخص رها گردد تا تمام افغان‌ها خود را در نظام ببینند و فاصله موجود میان دولت و ملت از بین برود.

وی افزود: در ترکیب اعضای شورای عالی مصالحه ملی، مجتمع عمومی و هیئت مذاکراتی گفتگوی بین الافغانی باید تجدید نظر صورت گیرد. همچنان جوانان و نمایندگان سکتور خصوصی نیز در ترکیب هیات گفتگو کننده شامل شوند.

او گفت: افرادی در تشکیلات کنونی این هیئت‌ها هستند که در جنگ ها دخیل بوده اند و آنان هرگز از تمام اقشار جامعه نمایندگی کرده نمی‌توانند.

رئیس کاروان تغییر، از دو طرف درگیر جنگ، جامعه جهانی و اتحادیه اروپا خواست که راهی را برای یک آتش‌بس دایمی فراهم سازند تا خشونت‌ در کشور کاهش یابد.

از سوی هم، محمد ابراهیم رحیمی، رئیس عمومی کمیسیون انسجام ملی گفت: برخی از حلقات مافیایی در ولایت های غزنی و پکتیکا حضور دارند که از سال ها بدینسو این ولایت ها را ناامن ساخته و مردم از حق و حقوق شان محروم مانده اند. 
اوتاکید کرد که از ده سال بدینسو ولایت غزنی 18 نماینده دارد که همه‌ای آن از سه ولسوالی اند؛ متباقی ولسوالی های غزنی هیچ نماینده در پارلمان ندارند.

وی از حکومت خواست که در مورد مشکلات این مردم به صورت جدی اقدام کرده و مردم را بیشتر از این از حق و حقوق شان محروم نسازد.

به گفته او، در صورت که حکومت در این موارد اقدامات جدی نکند، اعضای کاروان تغییر در ولایت های غزنی و پکتیکا ادره گمرک، ادارات ولایتی و شاهراه بزرگ کابل – قندهار را مسدود خواهند کرد.

این در حالی است که مسوولان و اعضای هیات مذاکره کننده حکومت با طالبان می‌گویند که تطبیق توافقنامه صلح به تضمین‌های جدی نیاز دارد؛ زیرا دیدگاه‌های متضاد کشورهای منطقه، سیاسیون داخلی و اعتماد کاذب طالبان از متغیرهای اند که می‌توانند این روند را به چالش بکشد.

حکومت در تامین امنیت و عدالت ناکام است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد