ستانکزی-طالبان-را-به-بازنگری-تشویق-می‌کنیم

رئیس هیات مذاکره کننده صلح دولت، گزارش کارکردهای خویش را به رییس جمهور ارائه نموده، گفت که قوت تیم ما؛ تنوع، عقلانیت، ظرفیت و وحدت است و طالبان را در این مورد به بازنگری و فکر کردن تشویق می‌نماید.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، عصر دیروز دو شنبه(14، میزان) در نخستین روز سفرش به دوحه پایتخت قطر، با هیات مذاکره کنندۀ صلح دولت جمهوری اسلامی افغانستان دیدار کرد.

معصوم ستانکزی، رئیس هیات مذاکره کننده صلح دولت، ضمن خوش آمدید به رئیس جمهور غنی و هیات همراه اش، گزارش کارکردهای خویش را ارائه نموده، گفت که قانون اساسی، منافع ملی و فیصله های لویه جرگه مشورتی صلح، نقشۀ راه هیات مذاکره کنندۀ دولت است.

وی افزود که تیم ما با وحدت و یک صدا بخاطر تامین صلح و ثبات پایدار در افغانستان، تلاش می‌کند. همچنان از تمام پیچیدگی ها و ابعاد مذاکرات صلح با جانب مقابل آگاهی داریم و با آنان به سطوح و گروپ های مختلف نشست های داشته ایم.

رئیس هیات مذاکره کننده صلح دولت گفت که قوت تیم ما؛ تنوع، عقلانیت، ظرفیت و وحدت است و به جانب مقابل تصویر روشن افغانستان نوین را ارائه می کند و آن ها را در این مورد به بازنگری و فکر کردن، تشویق می نماید.

آقای ستانکزی از رئیس جمهور و رهبری حکومت تشکری کرد که بدون کدام دستور و فرمایش خاص، از تیم مذاکره کننده حمایت قاطع کرده و وحدت نظر رهبری در انجام بهتر مذاکرات ما را کمک می کند.

ستانکزی خطاب به رییس جمهور غنی افزود: امروز به افتخار شما در جاده های قطر بیرق افغانستان در اهتزاز است و این برای همه امید یک افغانستان را میدهد.

وی با ابراز امتنان از حکومت قطر، گفت که ما با تمام قوت برای موفقیت مذاکرات تلاش خواهیم کرد، تا به صلح پایدار برسیم و هموطنان ما از مشکلات جاری رهایی یابند و این آرزوی همۀ ملت است.

در همین حال، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری گفت که به روحیۀ عالی، تحمل و تعهد هیات مذاکره کنندۀ دولت افتخار میکنم و آنان برای همه ما احساس خوشحالی میدهد.

وی افزود که بیرق به اهتزار درآمدۀ افغانستان در جاده های دوحه به جانب مقابل این پیام را میدهد که نظام و ظرفیت موجود بنام جمهوریت، آنان را در آغوش گرفته و مدغم کرده می تواند.

رییس جمهور غنی در این دیدار گفت که دولت و ملت افغانستان به تیم مذاکره کنندۀ خویش افتخار می کند، زیرا در عمل و نظر ثابت ساختید که اعتماد بالای شما اصولی بوده و دیدگاه تان را در مطابقت به قانون اساسی و فیصله های جرگه مشورتی صلح عیار کردید.

اشرف غنی خطاب به تیم مذاکره کنندۀ جمهوریت، گفت که شما تیم وصل هستید، نه تیم فصل و مردم می خواهند شما به بحران چهل سال گذشته به گونه اساسی نقطه پایان بگذارید و ملت راه حل اساسی این بحران را در نظام جمهوریت می بیند. بنابراین، شما از نظم و نظام نمایندگی می کنید.

ستانکزی: طالبان را به بازنگری تشویق می‌کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد