حکومت-در-پی-حذف-مجاهدین-از-صحنۀ-سیاسی-می-باشد

هیئت رهبری شورای اجتماعی حفاظت از ورثه شهدا و قشر آسیب دیدگان افغانستان مدعی است که از یک سو کسانی بنام مجاهدین به مردم سلاح توزیع می کنند و از طرف دیگر حکومت مجاهدین را از صحنه سیاست بیرون می کند.

به گزارش افغان نیوز: جنرال مشتاق یکی از بزرگان پغمان، امروز پنج شنبه(21، سرطان) طی یک کنفرانس خبری گفت که حکومت از بی اتفاقی مجاهدین استفاده کرده و آنان را یکی پس از دیگری از صحنه بیرون می کند، بنابراین مجاهدین باید برای بیرون رفت از این چالش و نجات کشور تلاش کنند؛ زیرا مجاهدین کسانی هستند که برای آزادی این خاک و سرزمین جان داده اند.

وی افزود؛ فرزندان این ملت نیاز به قلم و سواد دارند اما کسانی هستند که بنام مجاهدین به مردم سلاح توزیع می کنند و این به نفع مردم نیست.

آقای مشتاق تاکید داشت که قوم گرایی از سوی حکومت به اوج خود رسیده و امروز قوم پشتون در نهایت بدبختی به سر می برد، چندین هزار مکتب مسدود و جوانان در عملیات انتحاری به خون می غلطند. اگر این حکومت ۵ سال دیگر دوام کنند همۀ مردم افغانستان به گدایی بیرون میشوند و با گذشت هروز وضعیت خرابتر خواهد شد.

از سوی هم وکیل ایام الدین وطن دوست، رئیس شورای اجتماعی حفاظت از ورثه شهدا و قشر آسیب دیدگان افغانستان گفت: ورثه شهدا افغانستان در بدترین وضعیت خود قرار دارد و حکومت هیچ گونه توجه لازم به این وضعیت ندارد.

وی افزود؛ مردم با اینکه تحت تهدید بلند امنیتی قرار دارند اما برای اشتراک به انتخابات ثبت نام کرده اند اما اگر کمیسیون به رای مردم جفا و تقلبی را پیشه کند، باشندگان ولسوالی پغمان آرام نخواهند نشست.

این درحالی است که محمد محقق، جنرال عبدالرشید دوستم و عطا محمد نور سه چهره سرشناس جهادی با ارسال نامه به سران سازمان ناتو از عملکرد دیکتاتورانه ای حکومت وحدت می شکایت کرده و آن را یک حکومت غیر مشروع اعلام کرده اند.

حکومت در پی حذف مجاهدین از صحنۀ سیاسی می باشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد