نشست-سران-کشورهای-ناتو؛-دست-آورد-بزرگ-برای-افغانستان

رییس جمهور غنی در یک نشست خبری در مورد سران کشور های ناتو گفت که این کنفرانس به تمام ملت و خصوصاً به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور یک دست آورد و موفقیت بزرگ می باشد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، امروز یک شنبه(24، سرطان) طی یک نشست خبری گفت، کنفرانس سران کشورهای ناتو که برای افغانستان یک دست آورد بزرگ به حساب می رود، به ملت قهرمان افغانستان تبریکی میگویم. این کنفرانس به تمام ملت و خصوصاً به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور یک موفقیت بزرگ بود.

وی افزود؛ برای اولین ‌بار جامعه جهانی برای حکومت افغانستان در این مورد [اصلاحات] توصیه نمی کرد، بلکه خواهان گسترش و تداوم اصلاحات و مبارزه با فساد شدند که به دست آوردن این نوع تعهد تا دو سال قبل غیر قابل تصور بود. این همه نتیجه اصلاحات و اقدامات ما در بخش ظرفیت سازی و اصلاحات در نیروهای امنیتی و دفاعی کشور است.

آقای غنی گفت؛ در سخنرانی و اظهارات تمام سخنرانان این کنفرانس دیدگاه مثبت در قبال افغانستان موجود بود و اجماع کامل سیاسی برای صلح و احترام خاص به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور وجود داشت.

رییس جمهور غنی تاکید داشت که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان انشاءالله به یک نیروی قدرت ‌مند مبدل خواهد شد که در این صورت نه تنها تغییرات مثبت در وضعیت جنگی رونما می شود، بلکه تاثیر مستقیم بر گفتگوهای صلح نیز دارد. ما به هر اندازۀ که متکی به خود شویم و قوای مسلح ما توانمند شوند، به همان اندازه حرف های خود را در مذاکرات صلح با طالبان از موقف قوی مطرح کرده می توانیم.

اشرف غنی اضافه کرد که حمایت من از قوای خاص و کماندو بخاطر تعهد آنها برای حاکمیت قانون بوده و می باشد. هدف من این است، میراثی را میخواهم در این عرصه بجا بگذارم که در آن انحصار و استعمال مشروع قوه با دولت باشد و تنها به اساس قانون منحیث یک دولت عادل از قوه استفاده شود.

نشست سران کشورهای ناتو؛ دست آورد بزرگ برای افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد