حکومت-سلاح-های-بدون-مجوز-را-جمع-آوری-میکند

حکومت روی میکانیزیمی کار میکند که بر اساس آن در آینده نزدیک، سلاح ها از نزد افراد مسلح غیر مسئول جمع آوری و به دولت تحویل داده میشود.

به گزارش افغان نیوز:  تحت ریاست محمداشرف غنی رئیس جمهور کشور، جلسۀ سرقوماندانی اعلی قوای مسلح با حضور مقامات ارشد نهادهای امنیتی، در ارگ دایر گردید.

این جلسه در رابطه به افراد مسلح غیر مسوول، ارگان‌های ارشد امنیتی را مکلف کرد تا پلان مشخص را جهت جمع‌آوری سلاح از نزد آنان ترتیب و آنرا به‌اسرع وقت عملی سازند.

در همین‌ حال، به مسوولین ارشد امنیتی هدایت داده شد تا برای تأمین امنیت کابل، مناطق دیپلمات‌نشین و سایر ولایات، تلاش همه‌جانبه نمایند.

محمدمعصوم ستانکزی رئیس عمومی امنیت ملی، در رابطه به انکشاف تحقیقات از فرد بازداشت‌شده در مراسم نماز جنازۀ فرزند معاون اول مشرانو جرگه به جلسه گزارش داد و در این زمینه هدایت داده شد تا تحقیقات به‌گونۀ همه‌جانبه انجام پذیرد.

همچنان، فرید حمیدی لوی څارنوال کشور در خصوص جریان تحقیقات پیرامون رویدادهای اخیر کابل گزارش داده گفت که لوی څارنوالی رویدادهای اخیر را تحت بررسی دارد و پس از ختم این تحقیقات، نتایج آن را با مردم شریک خواهد ساخت.

در این جلسه که داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه، محمدحنیف اتمر مشاورامنیت ملی کشور، فرید حمیدی لوی څارنوال، عبدالباقی پوپل سرپرست ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی و شماری از مقامات ارشد حکومتی نیز حضور داشتند، از تلاش‌های نیروهای امنیتی به‌خاطر تأمین امنیت کنفرانس “پروسۀ کابل” قدردانی به‌عمل آمد.

حکومت سلاح های بدون مجوز را جمع آوری میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد