عملی-شدن-استعفای-محمد-حنیف-اتمر-ممکن-نیست

حزب حق و عدالت افغانستان در واکنش به خواست معترضان کابل ابراز میدارد؛ استعفای مشاور امنیت ملی افغانستان محمد حنیف اتمر در شرایط کنونی ممکن نیست

به گزارش افغان نیوز: حزب حق و عدالت افغانستان طی نشست مطبوعاتی امروز پنجشنبه ( 18- جوزا)، در کابل ابراز داشت: آنهایی که تقاضای استعفای محمد حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی را مینمایند، بدانند که عملی شدن آن ممکن نبوده و درین مورد تقابل بیشتر با دولت به خیر و صلاح کشور نمیباشد.

از سوی هم معین مرستیال رییس حزب حق و عدالت افغانستان میگوید: سمت مشاوریت شورای امنیت ملی که در راس آن آقای محمد حنیف اتمر قرار دارد مطابق به حکم مقام ریاست جمهوری پست اجرایی نبوده بلکه اداره‌ی پالیسی ساز دولت است.

آقای مرستیال می افزاید، کنفرانس پروسه کابل نهایی شده و موفقانه انجام یافت. دولت افغانستان، بصورت خاص وزارت خارجه کشور در شرایط کنونی بعد از هفده سال، برای اولین بار بصورت موفقانه نشست بین المللی را تحت « پروسه کابل»، برگزار نموده است.

مرستیال اضافه میکند، حزب حق و عدالت افغانستان ازین پروسه حمایت کرده و از دولت افغانستان و جامعه جهانی میخواهد که این پروسه ادامه پیداکند.

وی گفت، این حزب برای همیشه تاکید کرده است؛ گروهای مسلح که دربرابر دولت افغانستان می جنگند، یک ابزاری بیش نبوده و باید با کشورهای مذاکره کرد که این ابزار جنگ را در برابر دولت تجهیز و تمویل میکنند.

از سوی هم این جریان سیاسی گفته است، همشهریان که در نقاط مختلف شهر کابل خیمه های تحصن برپا کردند باید خواسته های شانرا از راه تفاهم با حکومت درمیان گذاشته و نگذارند که افراد سود جو و حلقات استخباراتی کشورها در میان شان رخنه کرده و استفاده های سیاسی نمایند.

عملی شدن استعفای محمد حنیف اتمر ممکن نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد