حکومت-طالبان-«نه-انسانی-است-و-نه-اسلامی»

محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور پیشین ایران تلاش و پیش‌روی نظامی طالبان را برای ایجاد حکومت اسلامی، غیرعقلانی و غیرانسانی می‌خواند.

به گزارش افغان نیوز؛ آقای احمدی‌نژاد این موضوع را روز (یک‌شنبه، سوم اسد) در گفت‌وگوی ویژه با رادیو «نوروز» مطرح کرده است. 

احمدی‌نژاد می‌افزاید که تلاش طالبان برای پیروزی نظامی صددرصد در جهت منافع خارجی است و با منافع مردم افغانستان مخالفت دارد.

وی با اشاره به گفت‌وگوهای صلح میان هیأت‌های مذاکراتی دولت افغانستان و طالبان در دوحه می‌گوید که این گفت‌وگوها برای تقسیم قدرت میان گروه‌ها صورت می‌گیرد و برای صلح نیست. بنابراین، هر توافق تقسیم قدرت بین گروه‌های درگیر در افغانستان به صلح منجر نمی‌شود و به زودی شکست خواهد خورد.

به باور وی؛ گفت‌وگوهای صلح در صورتی به نتیجه خواهد رسید و منجر به پایان جنگ در افغانستان خواهد شد که بر اساس خواست مردم صورت بگیرد و حاکمان برآمده از روند صلح در چهارچوب یک انتخابات گزینش شوند.

این در حالی است که پیش از این، دولت ایران طالبان را بخشی از آیندۀ سیاسی افغانستان عنوان کرده بود، اما با هر نوع تلاش این گروه برای تصاحب قدرت از راه زور مخالفت کرده است.

حکومت طالبان «نه انسانی است و نه اسلامی»

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد