تقابل-ارزش‌های-حقوق-بشری-با-افراط‌گرایی-دینی

ارزش‌های حقوق بشری در کشور به دلیل قرائت‌های افراطی از دین، جنگ و عدم تعهد دولت به مسائل حقوق بشری با چالش‌های جدی مواجه شده و همه روزه نقض می‌شوند.

به گزارش افغان نیوز؛ سید حسین انوش، مسوول اجرایی شبکه جامعه مدنی و حقوق بشر افغانستان، امروز( یک‌شنبه، ۱۷ اسد) در مراسم تجلیل از هجدهمین سالروز ایجاد«شبکه جامعه مدنی و حقوق بشر» گفت که طرفین جنگ باید جلو نقض ارزش‌های حقوق بشری شهروندان کشور را بگیرند. 

آقای انوش افزود که با تشدید خشونت‌ها و بدتر شدن اوضاع سیاسی کشور، چالش‌های عمده‌ای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی سد راه ترویج ارزش‌های حقوق بشری  قرار گرفته است. 

او تاکید کرد که افزایش جنگ و مبهم بودن اوضاع سیاسی کشور، آینده ارزش‌ها و مسائل حقوق بشری را در افغانستان تیره و تار کرده است. 

شینکی کروخیل، عضو مجلس نمایندگان گفت که هنوز دولت مردان به ارزش‌های حقوق بشری باور آن چنانی ندارند و مسائل حقوق بشری برای آنان یک مسئله فرعی و جانبی است نه محوری. 

خانم کروخیل گفت؛ ابتدایی ترین حق شهروندان که همانا حق حیات است، بی‌رحمانه نقض می‌شود و عاملان آن مورد پیگرد عدلی و قضایی قرار نمی‌گیرند. 

این عضو مجلس تصریح کرد که به دلیل عدم تعهد دولت و نبود زمینه‌های فرهنگی، ارزش‌های حقوق بشری در کشور نهادینه نشده و پیوسته از سوی زور مندان، گروه طالبان و سایر افراد نقض می‌شود. 

در پایان شبکه جامعه مدنی و حقوق بشر افغانستان از میان ۲۰۴ فعال مدنی و حقوق بشری به ۵ تن آنان که کارکرد بهتر در زمینه دفاع از ارزش‌های حقوق بشری داشتند، تندیس اهدا کرد.

تقابل ارزش‌های حقوق بشری با افراط‌گرایی دینی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد