حکومت-طالبان-تاکنون-هیچ-دست‌آوردی-ندارد

حزب عدالت و توسعه افغانستان با انتقاد از سیاست خارجی حکومت طالبان، می‌گوید که طی هشت ماه گذشته، هیچ گونه دست‌آوردی در راستای بهبود وضعیت کشور مشاهده نشده است.

به گزارش افغان نیوز؛ سید جواد حسینی، رهبر حزب عدالت و توسعه افغانستان، امروز( پنج‌شنبه، ۲۵ حمل) طی یک نشست خبری در کابل خطاب به رهبران حکومت طالبان، گفت که با احساسات و رجزخوانی در سیاست خارجی مشکلات کنونی افغانستان حل نمی‌شود.

وی افزود که مقام‌های امارت اسلامی باید در سیاست‌گذاری خارجی عقلانیت سیاسی و تعامل مثبت با جهان را پیشه کنند. زیرا با گذشت هشت ماه از حاکمیت، هیچ دست آورد مثبت در زمینه سیاست خارجی و بیرون کردن افغانستان از انزوا وجود نداشته است.

 آقای حسینی تاکید کرد که برای کسب مشروعیت بین‌المللی نیازمند روش عقلانیت سیاسی، دانش‌ بین‌المللی و تعامل مثبت با جهان هستیم. چیزی که طالبان به آن کم‌تر توجه می‌کنند.

رهبر حزب عدالت و توسعه گفت که هرچند تلاش‌های وزارت خارجه طالبان در سطح کلان‌تر قابل قدردانی است؛ اما روش دیپلماسی را که برای تعامل با جامعه بین‌اللمی در پیش گرفته معقول نیست.

به باور وی؛ روش نادرست باعث شده که طی ۸ ماه گذشته، هیچ کشوری افغانستان را به رسمیت نشناخته است. 

آقای حسینی نبود قانون اساسی، مسدود ماندن مکاتب دخترانه، بی‌عدالتی اجتماعی و حکومت انحصاری را از جمله عواملی می‌داند که مانع به رسمیت شناخته شدن حکومت طالبان شده است. 

رهبر حزب عدالت و توسعه افغانستان تصریح کرد که طالبان هنوز خواسته‌های جامعه‌ بین‌الملل در زمینه حقوق بشری و بازگشایی مکاتب دختران را نپذیرفته و نباید توقع به رسمیت شناختن را داشته باشند. 

حسینی افزود که مقام‌های امارت اسلامی همچنان فرمان عفو عمومی رهبر شان را به صورت درست و بدون استثنا که در آن جان همه شهروندان محفوظ باشد، عملی کنند. 

وی افزود که خواست حزب عدالت و توسعه افغانستان از امارت اسلامی مبارزه با تروریستان، تامین امنیت خبرنگاران، منتقدان سیاسی، تشکیل حکومت مبنی بر حقوق شهروندی و ایجاد قانون اساسی در کشور است؛ زیرا انحصار گرایی وطن را نابود می‌کند.

در همین حال، ابوذر حسنی، فعال مدنی نیز گفت که امارت اسلامی با محور قرار دادن منافع عمومی و ملی باید با جهان و کشورهای منطقه از جمله ایران تعامل و برای حل مشکلات مهاجران اقدام جدی نماید. همچنان مکاتب دخترانه را بازگشایی و با محالفان و منتقدان سیاسی خود از در گفتگو وارد تعامل شود نه از راه زور و انحصار گرایی. 

رهبر حزب سیاسی عدالت و توسعه افغانستان در حالی از سیاست خارجی و کارکرد ۸ ماهه امارت اسلامی طالبان انتقاد می‌کند که چندی پیش طالبان ریاست احزاب سیاسی را در وزارت عدلیه لغو کردند.

حکومت طالبان تاکنون هیچ دست‌آوردی ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد