عمران-خان-در-یک-قدمی-برکناری؛-ایستادگی-می‌کنم

نخست‌وزیر پاکستان که با احتمال عدم رای اعتماد پارلمان روبه‌رو است، جوانان را به راه‌اندازی تظاهرات «مسالمت‌‌آمیز» دعوت کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان ضمن این که جوانان را به راه‌اندازی تظاهرات «مسالمت‌‌آمیز» دعوت کرده، می‌گوید: او در برابر مخالفانش که هم دست «توطیه خارجی» شده‌اند، پیروز خواهد شد.

خان همین طور تأکید کرد که اگر مخالفانش رای بیاورند، مردم آن‌ها را رد خواهند کرد.

وی در نشست زنده تلویزیونی که به صورت پرسش و پاسخ تنظیم شده بود، از جوانان پاکستان خواست تا «تظاهرات مسالمت‌آمیز» را علیه «توطیه خارجی» که به گفته او، برای براندازی دولتش طراحی شده، برپا کنند.

آقای خان بار دیگر تأکید کرد که یک توطیه علیه دولت او طراحی شده و وجود این توطیه خارجی نیز ثابت شده است. این توطیه از خارج شکل گرفته و کسانی در داخل نیز با آن همراه شده‌اند. 

عمران خان باری در سخنرانی خود از امریکا به عنوان کشور طراح توطیه سخن گفته است.

نخست‌وزیر پاکستان می‌گوید که کابینه، شورای امنیت و کمیته امنیتی مجلس نماینده‌گان پاکستان سندی را دیده‌اند که در آن به صورت رسمی گفته شده است که اگر عمران خان را برکنار کنید، روابط اسلام‌آباد با امریکا بهتر خواهد شد.

خان در مورد رابطه دولتش را با ارتش نیز به پرسشی پاسخ گفته است. عمران خان ارتش این کشور را ستون ثبات پاکستان عنوان کرده و مردم را فراخوانده است که از ارتش انتقاد نکنند. نخست‌وزیر پاکستان تأکید کرده است که هیچ اختلافی با ارتش ندارد.

در همین حال، ستاره سابق کریکت پاکستان و نخست‌وزیر کنونی این کشور که روز شنبه، ۱۳ حمل در یک نشست آنلاین صحبت می‌کرد، خطاب به مردم گفت: «اصلا نگران نباشید. یک کاپیتان همیشه یک برنامه دارد و این بار من بیش از یک برنامه دارم… به خواست خدا ما برنده خواهیم شد. فردا من آن‌ها را در مجلس شکست خواهم داد.»

این درحالی است که طبق گزارش رسانه‌های پاکستانی، مخالفان عمران خان آرای کافی را برای برکناری او جمع‌آوری کرده‌اند.

قرار است که مجلس رای اعتماد امروز یک‌شنبه برگزار شود. مجلس نماینده‌گان پاکستان ۳۲۴ عضو دارد و عمران خان به ۱۷۲ رای تایید برای ابقایش نیاز دارد. تحریک انصاف، حزب عمران خان ۱۶۶ کرسی دارد. برخی از اعضای این حزب و نیز هم‌پیمانان سابق عمران خان به جناح مخالفان پیوسته است.

عمران خان در یک قدمی برکناری؛ ایستادگی می‌کنم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد