حکومت-و-احزاب-سیاسی-نباید-برای-حذف-همدیگر-تلاش-کنند

رئیس شورای عالی صلح کشور از حکومت و حلقه های سیاسی خواست تا به عنوان یک گروه واحد با روند صلح برخورد کنند و دست از ناکامی و حذف یکدیگر بردارند.

به گزارش افغان نیوز: محمد کریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح  کشور ناوقت روز گذشته طی یک نشست خبری در کابل از سران حکومت وحدت ملی، حلقههای سیاسی و مردم افغانستان خواست تا به عنوان یک گروه واحد با روند صلح برخورد کنند نه برای ناکامی و حذف یکدیگر.

آقای خلیلی گفت که روند گفتوگوهای صلح به مرحلۀ حساساش رسیده است و باید با وحدت و همدلی با این روند برخورد صورت گیرد.

وی تأکید میکند که «اگر حکومت و رهبری حکومت وحدت ملی بخواهد از آدرس حکومت به تنهایی روند صلح را تعقیب کند بسیار  روشن میگویم ناکام است و همچنان اگر احزاب سیاسی که شکل مخالفت یا دیدگاه متفاوتی با حکومت دارند به تنهایی پروسه را تعقیب کنند باز هم ناکام خواهند بود

رئیس شورای عالی صلح بر تقویت روند صلح تأکید میورزد و میگوید که نگذارید این روند به ناکامی بیانجامد و بر خلاف خواستهای مردم سمتوسو گیرد.

آقای خلیلی یکبار دیگر حملۀ روز پنج شنبه بر مراسم یادبود از بیستوچهارمین سالروز جان باختن عبدالعلی مزاری، رهبر حزب وحدت اسلامی را نکوهش کرد و از رهبری حکومت وحدت ملی، مأموریت پشتیبانی قاطع و مسئولان امنیتی خواهان بررسی و شناسایی عاملان این رویداد است؛ اما میگوید که هرگز اینگونه حرکتها آنان را از صلحخواهی و پشتیبانی از صلح باز نخواهد داشت.

در حملۀ روز گذشته در مراسم یادبود از عبدالعلی مزاری، 11 تن جان باختند و 95 تن دیگر زخم برداشتند.

رئیس شورای عالی صلح اعلام نمود که گردهمایی بزرگی که قرار بود به روز 24 حوت به یادبود از بیستوچهارمین سالروز جانباختن عبدالعلی مزاری، رهبر پیشین حزب وحدت اسلامی در مصلای مزاری راهاندازی کنند، برگزار نخواهد شد.

 

حکومت و احزاب سیاسی نباید برای حذف همدیگر تلاش کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد