رئیس-جمهور-غنی-با-وزیر-خارجه-ازبکستان-روی-پروسه-صلح-بحث-کرد

محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با عبدالعزیز کاملوف وزیر خارجه ازبکستان دیدار کرده و در مورد پروسه صلح افغانستان و پروژه های انکشافی مشترک میان دو کشور گفتگو کردند.

به گزارش افغان نیوز: در این دیدار هردو جانب از پیشرفت ها در تطبیق پلان های انکشافی ابراز خوشنودی کردند و روی مسایل پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغانستان، تمدید خط آهن، انرژی و تقویت هرچه بیشتر روابط تجاری مفصل بحث کردند.

وزیر خارجه ازبکستان ضمن تقدیم تمنیات نیک رئیس جمهور آن کشور، گفت که کشورش از تمام پالیسی های حکومت افغانستان به رهبری رئیس جمهور غنی و پروسه صلح به رهبری، مالکیت و کنترول افغان ها حمایت می نمایند.

وی افزود، ازبکستان هر اقدام و تلاش برای تسهیل گفتگوهای صلح را در مشوره و هماهنگی حکومت افغانستان انجام خواهد داد.

همچنان کاملوف افزود که حکومت ازبکستان همیشه آمادۀ میزبانی در عرصه های مختلف از حکومت افغانستان می باشد.

رئیس جمهور غنی افغانستان و ازبکستان را دو کشور دوست استراتیژیک و منطقوی خواند.

رئیس جمهور کشور از ازبکستان بخاطر برگزاری کنفرانس تاشکند تشکر کرد و کنفرانس متذکره را یک میکانزم واضح همکاری های منطقوی خواند و گفت که برای گسترش هرچه بیشتر روابط  میان افغانستان و ازبکستان اقدامات عملی صورت می گیرد.

رئیس جمهور کشور ضمن تشکر از پیشنهاد میزبانی ازبکستان، افزود که پس از موافقتنامه صلح برنامه ها و کارهای انکشافی افزایش خواهد یافت و نقش اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه بخصوص ازبکستان، در تطبیق این برنامه ها ازرنده می باشد.

رئیس جمهور غنی با وزیر خارجه ازبکستان روی پروسه صلح بحث کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد