خارجی‌ها-نباید-از-آدرس-طالبان-بر-افغانستان-حمله-کنند

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور می‌گوید که ما خواهان صلح با طالبان هستیم ولی به خارجی‌ها اجازه نمی‌دهیم که از آدرس طالب بر خاک ما حمله نمایند.

به گزارش افغان نیوز: دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی گفته است که حمدالله محب و هیات همراه او، شام روز گذشته (دوشنبه 30 سرطان) در شهر جلال‌آباد مرکز ولایت ننگرهار با مسوولین ملکی و نظامی در خصوص وضعیت امنیتی دیدار کرده است.

آقای محب در نشستی گفته است که متحدین بین المللی دولت جمهوری اسلامی افغانستان از تلاش‌های انکشافی و بهبود در کشور حمایت ‌می‌نمایند ولی حامیان طالبان تباهی افغانستان و افغانان را می‌خواهند.

وی یادآور شده که ما خواهان صلح با طالبان هستیم ولی از آدرس طالب به خارجی‌ها اجازه نمی‌دهیم که بر خاک ما حمله نمایند و در این کشور به جنگ ادامه دهند؛ چون ما می‌دانیم که مسوولین اصلی این جنگ کیست و از کجا می‌آیند.

محب از ننگرهاریان خواست تا از نیروهای امنیتی و دفاعی خویش حمایت نموده و به همین ترتیب برای جلوگیری از فعالیت های مفسدین، دزدان، ویرانگران و دیگر گروه‌های جرمی با نیروهای امنیتی خویش همکاری همه جانبه نمایند.

وی از مردم خواست تا در راستای مبارزه بر حق و بیان احکام شرعی در خصوص حملات تروریستی در برابر عالمان دین، مساجد، مکان‌های مقدس و بزرگان همراهی و همنوایی صورت گیرد.

آقای محب همچنان در دیدار دیگر با مسوولان امنیتی و دفاعی گفته که نیروهای امنیتی و دفاعی باید مراکز و مخفی‌گاه‌های دشمن را مورد هدف قرار داده و نگذارند تا آنان در برابر مردم و تاسیسات ما حملات خویش را ادامه دهند.

وی ‌نیروهای امنیتی و دفاعی کشور را ستایش نموده که در ‌برابر تروریستان بخصوص در سرکوب گروه داعش دستاوردهای چشمگیری داشته اند.

مشاور شورای امنیت ملی تاکید کرده که اداره مرکزی به پیشنهادات مسوولین ولایتی غور نموده ولی نیاز است تا مبارزه در برابر گروپ های جرمی و زورمندان بیشتر تقویت گردد.

این درحالی است که اردوی پاکستان، روز چهارشنبه هفته گذشته، بخش‌هایی از شهر اسعد آباد و ولسوالی‌های مروره و سرکانوی ولایت کنر را هدف حملات راکتی قرار داد که به گفته مقام‌های افغان، در این حملات، هشت غیرنظامی کشته و شمار دیگر زخم برداشتند.

خارجی‌ها نباید از آدرس طالبان بر افغانستان حمله کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد