واکنش-مجلس-نمایندگان-به-راکت-پرانی-های-پاکستان

دفتر مطبوعاتی ولسى جرگه اعلام نموده که نمایندگان مردم افغانستان در واکنش به راکت‌پرانی‌های پاکستان از حکومت خواستند تا به نیرو های دفاعی کشور اجازه عمل باالمثل را صادر نموده، به امنیت و حفظ سرحدات کشور توجه نماید.

به گزارش افغان نیوز: شماری از نماینده گان از پرتاب راكت از سوی مرزبانان پاكستانی به ولایت کنر ابراز نگرانی کرده، آن را خلاف موازین بین المللی و حسن همجواری خواندند.

آنان از حکومت خواستند تا به نیرو های دفاعی کشور اجازه عمل باالمثل را صادر نموده، به امنیت و حفظ سرحدات کشور توجه نماید.

میررحمن رحمانی، رئیس ولسی جرگه در رابطه به راکت ‌پراگنی های مرزبانان پاكستانی به خاک کشور، به كميسيون امور دفاعی وظیفه سپرد تا قضیه را به گونه دقیق با مسوولین مربوطه بررسی نمایند.

مقام‌های محلی در کنر می‌گویند که نظامیان پاکستانی به راکت پراگنی‌های شان بر نقاط مرزی با افغانستان ادامه داده و تنها روز گذشته، ۲۹ راکت را بر بخش‌های این ولایت پرتاب کرده اند.

بر اساس گزارش‌ها، اردوی پاکستان روز چهارشنبه هفته گذشته بخش‌هایی از شهر اسعد آباد و ولسوالی‌های مروره و سرکانوی کنر را هدف حملات راکتی قرار داد که به گفته مقام‌های افغان در این حملات، هشت غیرنظامی کشته و شمار دیگر زخمی شدند.

به دنبال این حملات راکتی اردوی پاکستان، وزارت خارجۀ افغانستان اعلام کرده بود که در پی تلاش‌های دپلوماتیک، راکت پراگنی‌های اردوی این کشور بر خاک افغانستان "به صورت فوری" قطع گردیده است.

این حالی است که نظامیان پاکستانی از سه سال به این طرف، به طول ۴۳۰ کیلومتر خط دیورند کار حصار کشی، نصب سیم خاردار و در برخی ساحات دروازه را برای کنترول رفت و آمد آغاز کرده اند.

واکنش مجلس نمایندگان به راکت پرانی های پاکستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد