خبرنگاران-به-جرم-افشای-واقعیت-شکنجه-می-شوند

وزیر سابق اطلاعات و فرهنگ و بنیان گذار صندوق حمایت مالی از ژورنالیستان افغانستان می گوید که هنوز جنایات وحشتناکی علیه خبرنگاران صورت می گیرد، زیرا آنان در پی افشای واقعیت هستند.

به گزارش افغان نیوز: محمد آصف وردک، رییس صندوق حمایت از خبرنگاران افغانستان، روز یک شنبه(13، عقرب) در کابل گفت؛ این صندوق سیاسی، حزبی و حکومتی نیست بلکه برای حمایت از ژورنالیستان مستقل در سراسر افغانستان می باشد و حکومت فقط حامی این صندوق می باشد و ژورنالیستان تمام واقعیت های جامعه را آشکار ساخته و به سمع مسوولین می رسانند.

وی افزود؛ رییس جمهور غنی وعده شده بود که از پول شخصی اش به مبلغ ۵ میلیون افغانی کمک می کند، اما تاکنون این پول به صندوق انتقال پیدا نکرده است و ۱۰ میلیون دیگر را به وزارت مالیه برای حمایت از این صندوق هدایت داده است. وی می گوید که شماری از رسانه ها مدت شش ما می شود معاش کارمندان و خبرنگاران شان را نپرداخته اند در حالیکه میلیو ها پول را از خارج کسب می کنند.

آقای وردک اظهار داشت که از چهار سال بدینسو نه به عنوان رییس بلکه بحیث یک افغان بصورت رایگان دراین راستا کار می کند و از این صندوق همانند یک امانت محافظت میکند. درحالیکه هیچ ارگانی تاکنون به اندازه ای یک افغانی به این صندوق کمک وحمایت نکرده اند؛ ولی ما میخواهیم که هرنهاد و ارگانی باید به اندازه ای توان شان ازین صندوق حمایت کنند تا دست ما در بیرون دراز نباشد.

در همین حال، سید مخدون رهین، وزیر سابق اطلاعات و فرهنگ و بنیان گذار صندوق حمایت مالی از ژورنالیستان افغانستان گفت: خبرنگاران ضررها و خطرات زیادی را در افغانستان متقبل و متحمل شدند که متاسفانه همین اکنون نیز جنایات وحشتناکی علیه خبرنگاران صورت می گیرد، زیرا گناه شان این است که سپاهیان آزادی بیان بوده و در عین حال حقیقت ها و ناهنجاری ها را افشا می کنند و به جرم افشای واقعیت ها شنکجه و تهدید می شوند. درحالی که هر خشونت و جنایات که علیه خبرنگاران می شود در واقع زخم کلان بر پیکر دموکراسی و ارتقای این دولت می باشد.

مژگان مصطفوی، معیین وزارت اطلاعات اظهار داشت: تنها به کمک های دولتی نباید بسنده شود بلکه تجاران داخلی و خارجی ما نیز باید از این صندوق حمایت های شان را داشته باشند. زیرا اگر آزادی بیان نباشد سایر آزادی ها زیر سوال خواهند رفت.

وی افزود؛ از مالکین رسانه ها میخواهیم که مقرره طرز تاسس آن را عملی نموده و سایر حقوقی که در مقرره گنجانیده شده است انجام دهند و از ژورنالیستان حمایت نمایند تا به وظیفه اصلی شان عمل کنند.

خبرنگاران به جرم افشای واقعیت شکنجه می شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد