دانش-حکومت-مکلفیت-دارد-از-آزادی-بیان-حمایت-کند

معاون دوم ریاست جمهوری کشور در نشستی زیر عنوان "معرفی بهترین قانون دسترسی به اطلاعات جهان" گفت که حکومت نه تنها برای آزادی بیان مانعی ایجاد نکرده بلکه مکلفیت دارد از آن حمایت کند.

به گزارش افغان نیوز: محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری در این مراسم گفت؛ موقف حکومت در رابطه به آزادی بیان قابل ستایش است؛ زیرا حکومت نه تنها برای آزادی بیان مانعی ایجاد نکرده بلکه همواره از آن حمایت کرده واز آزادی بیان به عنوان خط سرخ دولت وحکومت یاد آوری نموده است.

وی افزود؛ قانون دسترسی به اطلاعات که در اول امسال بازنگری شد ودر جریده رسمی به نشر رسید، بهترین قانون برای تضمین حق دسترسی به اطلاعات است.

آقای دانش گفت که از آدرس حکومت اطمینان می دهم که برای تطبیق احکام قانون از تمام امکانات کار خواهیم گرفت واز ادارات شامل می خواهیم تطبیق این قانون را در اولویت کاری خود قرار دهند.

در همین حال سید اکرام افضلی، نماینده جامعه مدنی در کمیسیون نظارت دسترسی به اطلاعات وسرپرست این کمیسیون در این نشست گفت: قانون دسترسی به اطلاعات در افغانستان در سطح ملی می تواند دسترسی مردم، جامعه مدنی و رسانه هارا بسیار آسان کند و درسطح بین المللی باعث اعتبار افغانستان در زمینه دسترسی به اطلاعات باشد.

دانش: حکومت مکلفیت دارد از آزادی بیان حمایت کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد