خدمات-ویزای-پاکستان-فردا-از-سر-گرفته-می‌شود

سفارت پاکستان‌ در‌ کابل اعلام نموده است که تمامی خدمات بخش کنسولی‌اش را برای شهروندان افغانستان، فردا(یک‌شنبه) دوباره از سر می گیرد.

به گزارش افغان نیوز: سفارت پاکستان در کابل،  صبح امروز شنبه(7، جدی) با نشر پیام تویتری گفته است که تمامی خدمات بخش قنسولی‌اش را سر از فردا (یک‌شنبه، ۸ جدی) از سر می‌گیرد.

این درحالی است که بخش قنسولی سفارت پاکستان در کابل از تاریخ سیزدهم عقرب بدینسو مسدود بود. سفارت پاکستان در کابل در آن زمان در اعلامیه‌ای گفته بود که به «دلایل امنیتی» شعبه قنسولی این سفارت تا اطلاع بعدی بسته خواهد بود.

وزارت خارجه‌ی پاکستان نیز در آن زمان در اعلامیه‌ای گفته بود که مستشار سفارت افغانستان در اسلام‌آباد را برای ارایه‌ی توضیحات در مورد نگرانی‌های شدید در مورد امنیت کارمندان دفاتر دیپلماتیک پاکستان در افغانستان، به این وزارت احضار کرده است.

در اعلامیه‌ی وزارت خارجه‌ی پاکستان آمده بود که کارمندان سفارت این کشور در افغانستان همواره مورد آزار و تهدید قرار گرفته‌اند.

وزارت خارجه افغانستان در واکنش به آنچه که احضار سفیر افغانستان از سوی سازمان اطلاعاتی نظامی پاکستان (آی.اس.آی) و رفتار نادرست این نظامیان با او خوانده، شدیدا اعتراض و ابراز نگرانی کرده بود.

وزارت خارجه این اقدام پاکستان را خلاف «موازین و عرف دیپلماتیک» دانسته و از پاکستان خواست بود که روابط دیپلماتیک خود با افغانستان را در روشنایی و مطابقت با کنوانسیون‌های بین‌المللی و عرف پذیرفته شده دیپلماتیک تنظیم کند.

وزارت خارجه کشور در عین حال وعده داده بود که ادعای نگرانی‌های امنیتی از جانب پاکستان که منجر به بسته‌شدن بخش قنسولی سفارت آن کشور در کابل شده است، را به گونه جدی بررسی می‌کند.

خدمات ویزای پاکستان فردا از سر گرفته می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد