خلیل-زاد-پس-از-گفتگو-با-طالبان،-وارد-کابل-شد

زلمی خلیل زاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان از نتایج سفرش به کشورهای منطقه و گفتگو با طالبان در قطر، به رهبران حکومت وحدت ملی در کابل گزارش داد.

به گزارش افغان نیوز: دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشر اعلامیهای گفته است که زلمی خلیلزاد پس از سفر به کشورهای مختلف، نتایج سفرهایش را صبح امروز شنبه در نشستی در ارگ ریاست جمهوری با محمداشرف غنی، محمدسرور دانش معاون دوم وی و عبدالله عبدالله رییس اجرائیه شریک کرد.

در اعلامیه درباره جزئیات این گزارش چیزی گفته نشده است و معلوم نیست که خلیلزاد در جریان سفرهایش به بعضی از کشورهای دخیل در قضایای افغانستان، به چه نتایجی دست یافته است.

با این حال، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان، تأکید کرده است که واشنگتن از پروسه صلح در افغانستان حمایت میکند و به تلاشهایش در این زمینه ادامه خواهد داد.

محمداشرف غنی ضمن قدردانی از گزارش و تلاشهای زلمی خلیلزاد در زمینه صلح، گفته است که او از هر گونه اقدام در راستای تأمین صلح در افغانستان استقبال میکند.

نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در پانزدهم میزان وارد کابل شد و به دنبال آن برای بحث درباره صلح افغانستان به پاکستان، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر سفر کرده است.

گزارش شده است که خلیلزاد با نمایندگان گروه طالبان در دفتر سیاسی این گروه در دوحه، پایتخت قطر، نیز دیدار کرده است.

خلیل زاد پس از گفتگو با طالبان، وارد کابل شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد