نهادهای-مدنی-پیمان-امنیتی-با-آمریکا-باید-لغو-شود

شماری از نهادهای مدنی خواستار لغو پیمان امنیتی آمریکا با افغانستان شده تاکید دارند که حضور نیروهای ایالت متحده هیچ سودی در بهبود وضعیت امنیتی کشور نداشته است.

به گزارش افغان نیوز: مهدی مبشر، رییس حرکت شهروند افغانستان، روز پنج شنبه(22، سنبله) طی کنفرانس خبری گفت؛ چهار سال از امضای پیمان امنیتی امریکا و افغانستان می گذرد اما تاکنون هیچ یکی از ماده های این قرارداد عملی نشده و هر روز شاهد حملات تروریستی هستیم که ده ها قربانی از مردم ملکی بر جا می گذارد.

آقای مبشر تصریح کرد: از زمانی که پیمان امنیتی با آمریکا به امضا رسیده است؛ افغانستان در حالت بحرانی به سر برده و حملات تروریستی و انتحاری هر روز بیشتر می شود.

رییس این نهاد مدنی می افزاید؛ شرایط بد امنیتی افغانستان بیشتر از این وخیم نمی شود که آمریکا بخواهد پیمان امنیتی اش را در آن زمان عملی کند.

وی خاطر نشان ساخت؛ آمریکا در قرارداد امنیتی خود نسبت به افغانستان صادق نبوده و حقوق بشر نیز در برابر این خیانت خاموشی اختیار نموده است.

مبشر تاکید داشت؛ پاکستان در امور ناامنی افغانستان همیشه مداخله داشته اما حکومت و ارگان های امنیتی خاموش بوده و اقدام جدی علیه پاکستان روی دست نداشته اند.

این نهاد مدنی با محکوم نمودن کارکرد نهادهای امنیتی و حکومتی اظهار داشت که وزرای امور داخله، دفاع ملی و رئیس امنیت ملی در امر مسوولیت های شان ناکام بوده و باید از این سمت ها کنار بروند.

او علاوه نمود که وزرای افغانستان نمی توانند مسولیت سنگین شرایط فعلی را به عهده داشته باشند، زیرا این سمت ها نیازمند افراد شایسته و کاردانی است که بتوانند وضعیت بحرانی کشور را مدیریت و با تروریستان با قاطعیت وارد جنگ نظامی و سیاسی شوند.

در همین حال نهاد های مدنی بر شفافیت برگزاری انتخابات تاکید ورزیدند و راه بدیل برای امنیت و ثبات را لغو پیمان امنیتی با امریکا و برگزاری به موقع انتخابات های ریاست جمهوری و پارلمانی کشور عنوان نمودند.

نهادهای مدنی: پیمان امنیتی با آمریکا باید لغو شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد