خلیلزاد-در-مورد-افغانستان-به-ایران-و-پاکستان-هشدار-داد

نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا هشدار داد که ایران نباید در افغانستان مشکلات و پیچیدگی به‌وجود بیاورد و همچنان خواستار بهبود روابط اسلام آباد با کابل شد.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا در مصاحبه با شبکه آریانانیوز گفته‌است که اگر ایران می‌خواهد در افغانستان مشکلات و پیچیدگی به‌وجود بیاورد و تلاش‌های امریکا را با مانع روبه‌رو کند، «عکس‌العمل ما هم بسیار منفی خواهد بود». او در عین حال، تاکید کرد که افغانستان باید از قضیه امریکا با ایران دور باشد.

آقای خلیلزاد از پاکستان نیز خواسته است که برای بهبود روابط با جهان و به‌ویژه امریکا، روابط خود را با افغانستان بهتر سازد.

ایران و پاکستان از کشورهای همسایه افغانستان هستند که بارها به حمایت از تروریزم در این کشور و همچنین سنگ‌اندازی در روند صلح متهم شده‌اند. ایران در سال گذشته میزبان نمایندگان گروه طالبان بود و معاون وزیر خارجه این کشور با طالبان دیدار و گفتگو کرد.

پیش از این، عباس عراقچی؛ معاون وزیر امور خارجه ایران پس از دیدارش با نمایندگان طالبان در تهران به کابل آمد و با مقام‌های افغان در مورد این گفتگویش با طالبان صحبت کرد؛ اما میزبانی از طالبان در هر کشوری برای گفتگو، از سوی مقام‌های افغان، مشروعیت‌بخشی سیاسی به این گروه خوانده شده‌است.

از طرف دیگر، تیرگی شدید روابط میان امریکا و ایران وضعیت را در منطقه دگرگون کرده‌است. امریکا در روزهای اخیر، افزون بر کشتی طیاره‌بردار آبراهام لینکلن، بمب‌افکن‌های بی-۵۲ و سایر تجهیزات نظامی خود را نیز در شرق میانه مستقر کرده‌است.

خلیلزاد در مورد افغانستان به ایران و پاکستان هشدار داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد