پنج-کشور-از-پروسه-صلح-افغانستان-حمایت-کردند

مشاورین امنیت ملی روسیه، هند، چین، ایران و پاکستان به نمایندگی از کشورهای شان از پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغانها حمایت کردند.

به گزارش افغان نیوز: دفتر مطبوعاتی مشاور امنیت ملی افغانستان اعلام نموده که  نشست شش جانبه مشاورین امنیت ملی کشورهای روسیه، هند، چین، ایران و پاکستان در حاشیه کنفرانس امنیتی اوفا روز گذشته دایر گردید.

در این نشست روی موضوعات مختلف به شمول پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغانها، گسترش روابط و همکاری های منطقه ای، ایجاد ائتلاف منطقه ای برای صلح و برگزاری نشست معاونین شورای امنیت ملی شش کشور، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

مشاورین امنیت ملی روسیه، هند، چین، ایران و پاکستان به نمایندگی از کشورهای شان از پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغانها حمایت کردند و نیز از تداوم همکاری های شان با دولت و مردم افغانستان در عرصه های مختلف اطمینان دادند.

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور نیز از همکاری های کشورهای متذکره با افغانستان قدردانی کرد و خواستار تقویت همکاری های بیشتر به ویژه در روند موفقیت پروسه صلح افغانها گردید.

این درحالی است که مسکو ماه گذشته میزبان نماینده‌های طالبان و شماری از سیاسیون افغانستان بود اما در آن هیچ توافقی روی دیدار نماینده‌های حکومت با طالبان صورت نگرفت.

پنج کشور از پروسه صلح افغانستان حمایت کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد