خلیلزاد-نشست-غنی-و-عمران-خان،-کلید-سرمایه-گذاری

نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان از نشست عمران خان و رییس جمهور غنی استقبال نموده و گفته است که گسترش روابط دو کشور کلید دستیابی به منظور فرصت های سرمایه گذاری و اتصال منطقه ای است.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان روز شنبه(۱۱جوزا) در صفحه توییترش نگاشته است که دیدار رییس جمهور غنی و عمران خان در حاشیه نشست کنفرانس اسلامی یک خبر خوش می باشد و گسترش روابط دو کشور کلید دستیابی به منظور فرصت های سرمایه گذاری و اتصال منطقه ای است.

آقای خلیلزاد نیز از همکاری امریکا در روند صلح افغانستان اطمینان داده است.

در همین حال روز گذشته(جمعه، ۱۰ جوزا) رییس جمهور غنی در حاشیه چهاردهمین اجلاس سران سازمان همکاری های اسلامی با عمران خان نخست وزیر در شهر مکه دیدار و در مورد مناسبات دو جانبه، اتصال منطقه ای، تجارت، صلح، امنیت و مبارزه با تروریزم گفتگو کردند.

اشرف غنی در این دیدار خواهان بازگشایی حریم هوایی پاکستان به روی هواپیماهای افغانستان شد و آقای عمران خان نیز وعده سپرد که در زمینه حل این مشکل توجه خواهد کرد.

همچنان در این دیدار هر دو جانب تاکید کردند که در جریان سفر قریب الوقوع رئیس جمهور غنی به پاکستان روی موضوعات متذکره بحث های مفصل تر، صورت گیرد.

این درحالی است که حریم هوایی پاکستان بعد از تنشها میان هند و پاکستان به روی پروازهای افغانستان و هند مسدود شد و چندی قبل نیز از سوی اداره هوانوردی پاکستان تمدید گردید.

خلیلزاد: نشست غنی و عمران خان، کلید سرمایه گذاری

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد