دیدار-خلیلزاد-با-عطا-محمد-نور-و-محقق-در-ولایت-بلخ

زلمی خلیل زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در سفرش به ولایت بلخ با عطامحمد نور و محمد محقق معاون ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه دفتر مطبوعاتی عطا محمد نور، رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان آمده است که در اين دیدار روی وضعيت عمومی سياسی و امنيتی كشور، انتخابات رياست جمهوری، پروسه صلح و پيامدهای آن بحث و گفتگو صورت گرفت که همه جوانب روی ايجاد اجماع ملی، سياسی، منطقوی و فرا منطقوی در رابطه به پروسه صلح افغانستان تاكيد كردند.

در خبرنامه آمده است که همچنین در این نشست اظهار امیدواری گردید که پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، پروسه صلح به نتیجه خوب برسد.

آقای خلیل‌زاد نیز در توییتر خود با اشاره به سفرش به بلخ و دیدار با استاد عطامحمد نور و حاجی محمد محقق نوشته است: در مزار تغییرات زیادی بوجود آمده است، شهر از نگاه ساخت و ساز رونق بسیاری کرده است. من همچنین درباره معظلات امنیتی مشخصی در ولایات فاریاب، جوزجان، بلخ، و سرپل شنیدم. حمایت گسترده ای از یک توافق صلح که حافظ دستآوردهای 18 سال گذشته باشد وجود دارد و ما موافق هستیم.

در همین حال محمد محقق معاون ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی نیز پس از دیدار با آقای خلیل‌زاد گفته است که در این دیدار در باره گفتگوهای صلح و نیز انتخابات ریاست‌جمهوری بحث و گفتگو شده است.

به گفته آقای محقق، در این دیدار درباره انتخابات ریاست‌جمهوری نیز گفتگو شده و طرفین خواهان محدود شدن صلاحیت‌های رییس جمهور غنی شده‌اند.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که پیش از این، جان بس سفیر امریکا در کابل نیز دوره کاری حکومت وحدت ملی را مطابق قانون اساسی افغانستان پایان یافته دانسته و خواهان محدود شدن صلاحیت‌های رییس جمهور غنی شده است.

دیدار خلیلزاد با عطا محمد نور و محقق در ولایت بلخ

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد