خلیلزاد-هنوز-با-طالبان-به-توافق-نهایی-نرسیده-ایم

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا در دیدار با رییس اجراییه حکومت وحدت ملی تصریح نموده که در گفتگو با طالبان در باره قطع رابطه با تروریست‌ها و جدول زمانی خروج نیروها بحث صورت گرفته، اما تاهنوز توافق نهایی صورت نگرفته است.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی روز دوشنبه( 12 حمل) در قصر سپیدار با زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان، در حالی‌که آقای جان بس سفیر ایالات متحده برای افغانستان نیز حضور داشت، دیدار نمود.

در این دیدار که آقای صلاح‌الدین ربانی، وزیر امور خارجۀ کشور نیز حضور داشت، نماینده ویژه امریکا، دربارۀ نتایج مذاکرات قطر، سفرهای اخیرش، پیشرفت‌ها و چالش‌ها با رییس اجراییه کشور بحث و تبادل نظر نمود.

آقای خلیل‌زاد در صحبت‌های خود گفت که با طالبان در باره قطع رابطه با تروریست‌ها و جدول زمانی خروج نیروها بحث صورت گرفته، اما تاهنوز در گفت‌وگوها توافق نهایی صورت نگرفته است. وی تاکید نمود که مذاکرات بین‌الأفغانی همه شمول، آتش بس و دست یافتن به صلح با توافق تمام افغان‌ها از مولفه‌های اصلی این مذاکرات به شمار می‌روند و در تلاش هستیم تا مذاکرات بین‌الأفغانی همه شمول آغاز گردد.

در اعلامیه ریاست اجراییه آمده است؛ نماینده ویژه امریکا تأکید کرد که در گفت‌وگوهای ایالات متحده با طالبان هیچ مسألۀ پنهانی وجود ندارد و افغان‌ها در باره سرنوشت آینده کشور خود تصمیم می‌گیرند.

در ادامه، رییس اجراییه کشور از برنامۀ صلح ایالات متحده امریکا و تلاش‌های این کشور، به‌ویژه تلاش‌های آقای زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژۀ آن کشور، قدردانی کرد و گفت که حکومت افغانستان به اصل مذاکره و گفت‌وگو برای دست یافتن به یک صلح دوام‌دار و عادلانه متعهد است.

در همین حال، بحث ها میان رییس جمهور غنی و زلمی خلیلزاد نیز ادامه داشته و جزئیات پیشرفت در این بحث ها با مردم افغانستان شریک خواهد گردید.

این درحالی است که زلمی ‌خلیل‌زاد، ششمین دور سفرش را برای تسهیل روند صلح در افغانستان در پنجم ماه حمل آغاز کرد و این سفر تا بیست‌ویکم حمل ادامه خواهد یافت.

خلیلزاد: هنوز با طالبان به توافق نهایی نرسیده ایم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد