خلیلی-صلح-به‌معنی-برگشت-به-عقب-نیست

رئیس شورای عالی صلح کشور تاکید داشت؛ صلح در هیچ کشور جهان بدون جرئت و قاطعیت تأمین نگردیده است اما فراموش نکنیم که صلح به‌معنی برگشت به عقب نیست.

به گزارش افغان نیوز: محمدکریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح کشور در جلسه دیدار رییس جمهور غنی با هیأت اعزامی دولت به نشست قطر، گفت که جنگ راه حل نیست و باید بر اساس یک میکانیزم شفاف صلح تامین گردد. اما در هیچ کشور جهان صلح بدون جرئت و قاطعیت تأمین نگردیده و نه هم صلح به‌معنی برگشت به عقب است.

آقای خلیلی افزود که ختم جنگ و تأمین صلح خواسته همه است و از نمایندگان دولت جمهوری اسلامی افغانستان خواست که با دید وسیع و ملی، به مذاکرات بین الافغانی دوحه بروند و با متانت از مردم نمایندگی کنند.

در همین حال، رییس جمهور غنی با ابراز خرسندی گفت؛ من افتخار می‌کنم که طی چند سال اخیر، موضوع صلح به یک بحث اساسی و امید مردم مبدل گردیده و مواردی که فکر می‌شد مانع است، از سر راه دور شده است.

این درحالی است که طالبان با نشر خبرنامه‌ای فهرست طولانی حکومت را برای اشتراک در نشت قطر به تمسخر گرفته و گفته اند که از ترکیب هیات حکومت افغانستان چنین تلقی می‌شود، گویا قصد رفتن به عروسی را داشته باشد.

خلیلی: صلح به‌معنی برگشت به عقب نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد