خلیلی-مردم-افغانستان-را-به-دفاع-از-هزاره‌ها-فراخواند

رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان در واکنش به حمله‌های اخیر تروریستی از تمام مردم خواست که در دادخواهی کشتار هزاره‌ها هم‌صدا شوند.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد کریم خلیلی، رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان و رییس پیشین شورای عالی صلح، امروز یک‌شنبه(۲۳، جوزا) طی یک نشست خبری در کابل گفت که وضعیت کشور، خیلی نگران‌کننده است.

خلیلی تصریح کرد: کشتار هزاره‌ها هیچ توجیه دیگری ندارد،‌ جز این‌که بپذیریم که نسل‌کشی هزاره‌ها در جریان است. ما اعتراض می‌کنیم؛ خوشحالم که در تمام دنیا اکنون صدای اقوام مختلف بلند است.

وی از رهبری حکومت خواست که مطابق با قانون اساسی کشور و دستگاه‌های اطلاعاتی که در اختیار دارد، از مردم دفاع کند.

آقای خلیلی هشدار داد؛ گردانندگان کشتار مردم هزاره باید بدانند که مردم هزاره در دهه‌های گذشته روشن کردند که زیر بار ظلم نخواهند رفت.

او اظهار داشت که اگر خوب عمل نکنیم، در پیشگاه نسل آینده پاسخگو خواهیم بود. بنابراین، راه حل بحران افغانستان فقط تفاهم و گفتگو است.

آقای خلیلی تاکید کرد که صلح عزت‌مندانه و توافقی برای مردم افغانستان قابل قبول است، اما صلح وارداتی و تحمیلی به ضرر مردم افغانستان خواهد بود.

خلیلی، افزود که افغانستان امروز، افغانستان 20سال پیش نیست، مردم تغییر کرده اند و تسلیم زور نخواهند شد.
او در بخش دیگری از سخنانش در واکنش به حمله‌های اخیر در غرب کابل گفت؛ مردمی که در 20سال گذشته فقط صلح می‌خواستند، اکنون در آستانه‌ی نابودی قرار گرفته‌اند. 

رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان از تمام مردم افغانستان خواست که در دادخواهی کشتار هزاره‌ها هم‌صدا شوند.

این درحالی است که دشت برچی کابل بعد از چاشت دیروز شاهد انفجار در دو موتر مسافربری بود که طبق اعلام پولیس، هفت نفر در آن کشته شدند. 

عطامحمد نور، رهبر جمعیت اسلامی می‌گوید که حاضرم بدون شکل‌دهی حکومت «ملوک‌الطوایفی» در هم‌آهنگی با مارشال دوستم و محمد محقق برای دفاع از افغانستان تلاش کنم.

مارشال دوستم، رهبر حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان می‌گوید که جنگ جاری در شمال کشور ساده نیست، آن را جنرالان متقاعد پاکستانی و القاعده رهبری می‌کنند.

خلیلی مردم افغانستان را به دفاع از هزاره‌ها فراخواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد