خلیل‌زاد-از-تلاش‌-اسلام‌آباد-در-پیش‌برد-صلح-قدردانی-کرد

زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحدۀ امریکا در امور مصالحۀ افغانستان پس از سفر به اوزبیکستان با مقام‌های پاکستان در پیوند به صلح افغانستان صحبت کرده و از تلاش‌های اسلام‌آباد در پیش‌برد این روند قدردانی کرده است.

به گزارش افغان نیوز: سفارت ایالات متحدۀ امریکا در پاکستان، امروز پنجشنبه (۱۲، سرطان) با نشر اعلامیۀ گفته است که آقای خلیلزاد با مقام‌های این کشور در پیوند به صلح افغانستان صحبت کرده و از تلاش‌های اسلام‌آباد در پیش‌برد این روند قدردانی کرده است.

آقای خلیلزاد همچنان تامین صلح در افغانستان را برای ثبات و توسعۀ منطقه مهم عنوان کرده و افزوده است که حکومت افغانستان و طالبان به آغاز مذاکرات بین‌الافغانی نزدیک شده اند.

در همین حال، دفتر رسانه‌های وزارت خارجۀ پاکستان با نشر اعلامیۀ از دیدار آقای خلیلزاد با شاه محمود قریشی، وزیر خارجۀ این کشور خبر داده است.

در این دیدار آقای قریشی از تداوم خشونت‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کرده و همچنان خواستار ادامۀ تبادلۀ زندانیان میان دولت افغانستان و طالبان شده است.

آقای قریشی همچنان از ایجاد تیم مذاکره‌کنندۀ حکومت و ایجاد شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان استقبال کرده و گفته است که تمامی طرف‌ها باید خشونت‌ها را کاهش دهند.

این درحالی است که وزیر خارجه امریکا در تماس با رهبران طالبان در قطر، نسبت به هرگونه حمله این گروه به نیروهای امریکایی در افغانستان هشدار داده است.

خلیل‌زاد از تلاش‌ اسلام‌آباد در پیش‌برد صلح قدردانی کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد