خلیل‌زاد-امریکا-در-کنار-ملت-افغانستان-می‌ماند

خلیل‌زاد در دیدار با عبدالله تاکید داشت که امریکا در تلاش‌های صلح و دوران پسا صلح در کنار ملت و مردم افغانستان می‌ماند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، امروز شنبه( ۲۱، حمل) با زلمی خلیل‌زاد نماینده‌ی ویژه ایالات متحده‌ی امریکا برای صلح افغانستان، در قصر سپیدار ملاقات کرد.

آقای خلیل‌زاد با تأکید برحمایت همه‌‌جانبه‌ی ایالات متحده‌ از تلاش‌های صلح افغانستان تأکید کرد که امریکا در تلاش‌های صلح و دوران پسا صلح در کنار ملت و مردم افغانستان می‌ماند. 

او در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفت که جهان توقع دارد که جمهوری اسلامی افغانستان با طرح واحد به اجلاس استانبول برود.

خلیل‌زاد با قدردانی از پیش‌رفت‌ها در ایجاد اجماع داخلی زیرچتر شورای عالی مصالحه‌ی ملی در بحث صلح گفت: ایالات متحده و جهان خواهان تسریع روند صلح و بیش‌ترین استفاده از فرصت موجود برای پایان جنگ و استقرار صلح دایمی در افغانستان است. 

او همچنان علاوه نمود که ایالات متحده از تمام طرف‌ها می‌خواهد برای پایان جنگ و دست‌یافتن به صلح دایمی همکاری نمایند.

در همین حال، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، گفت که جمهوری اسلامی افغانستان به دست‌یافتن به صلح عادلانه و دایمی متعهد است. 

به گفته وی؛ شورای عالی مصالحه‌ی ملی به عنوان چتر بزرگ ملی برای رهبری و مدیریت صلح در این راستا تلاش می‌کند. شورا در توحید دیدگاه‌های جمهوریت گام‌های مهمی برداشته و با طرح و دیدگاه مشترک به اجلاس استانبول می‌رود.

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی از تسریع روند صلح استقبال کرد و از آمادگی کابل برای اشتراک و موفقیت اجلاس استانبول اطمینان داد.

این درحالی است که رییس جمهور غنی می‌گوید که اگر طالبان هراس دارند در انتخابات بازنده می‌شوند، «حاضرم در انتخابات زودهنگام اشتراک نکنم».

خلیل‌زاد: امریکا در کنار ملت افغانستان می‌ماند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد