خلیل‌زاد-با-غنی-و-عبدالله-به‌صورت-جداگانه-دیدار-کرد

رییس جمهور غنی و رییس شورای عالی مصالحه ملی در دومین سفر خلیل‌زاد به کابل، در مورد پروسۀ صلح و اقدامات بعدی در این خصوص، بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور، عصر دیروز دو شنبه(۲۵، حوت) با زلمی خلیل‌زاد نمایندۀ خاص وزارت امور خارجه ایالات متحدۀ امریکا برای صلح افغانستان، در ارگ دیدار نمود.

در اعلامیه ارگ آمده است که آقای خلیل‌زاد در مورد سفرها و فعالیت‌های اخیر خویش به رئیس جمهور معلومات داده و هر دو جانب در رابطه پروسۀ صلح و اقدامات بعدی در این خصوص، بحث و تبادل نظر کردند.

در همین حال، زلمی خلیل‌زاد با عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی نیز به‌صورت جداگانه دیدار و گفتگو نموده است.

قصر سپیدار با نشر اعلامیه گفته است که دو طرف در باره‌ی آخرین پیش‌رفت‌ها و تحولات در باره‌ی صلح افغانستان، تصامیم اجلاس اخیر کمیته رهبری شورای عالی مصالحه‌‌ی، کنفرانس مسکو و ترکیه در باره‌ی صلح افغانستان، مذاکرات دوحه، تسریع روند مذاکرات و کاهش خشونت بحث و تبادل نظر کردند.

این درحالی است که خلیل‌زاد در سفرش قبلی‌اش به کابل طرح ایجاد حکومت مشارکتی صلح را با سران حکومت و سیاسیون کشور در میان گذاشت. این طرح را با طالبان و کشورهای منطقه نیز شریک نموده است.

بر اساس این طرح؛ قرار است تا دو هفتۀ دیگر یک نشست بزرگ بین‌المللی در پیوند به صلح افغانستان در شهر انقره در ترکیه برگزار شود.

خلیل‌زاد با غنی و عبدالله به‌صورت جداگانه دیدار کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد