غنی-قدرت-بدون-انتخابات-به-کسی-واگذار-نمی‌شود

رئیس جمهور غنی تاکید داشت که رسیدن به صلح پایدار یک هدف مقدس اما انتقال قدرت از طریق انتخابات برای ما اصل غیر قابل معامله است.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور، امروز شنبه(۱۶، حوت) در مراسم افتتاح سال سوم دورۀ هفدهم تقنینی شورای ملی گفت: رسیدن به صلح پایدار برای ما نه تنها یک خواست، بلکه یک هدف مقدس است. 

به گفته وی؛ در حالی که اعلامیه‌های جهانی و قانون اساسی ما، حقوق فردی شهروندان را تضمین می‌کند، اما ملت ۴۲ سال از اساسی‌ترین حق جمعی خود که حق زنده‌گی صلح آمیز می‌باشد، محروم بوده است.

 غنی گفت: اجماع ملی، بین المللی، منطقه یی و جهان اسلام برای صلح پایدار که محصول آن یک افغانستان مستقل، واحد و مردم سالار باشد، به وجود آمده است.

رئیس جمهور غنی گفت: ما آماده هستیم تا در مورد برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و سرتاسری تحت مدیریت جامعه جهانی متحد بحث کنیم. همچنان در مورد تاریخ برگزاری انتخابات هم می توانیم صحبت کنیم و به نتیجه برسیم. زیرا انتقال قدرت از طریق انتخابات برای ما یک اصل غیر قابل معامله است.

آقای غنی در شورای ملی گفت: برگزاری کنفرانس جنیوا یک موفقیت کلان برای مردم افغانستان بود. در حالی که گفته می‌شد دنیا دیگر علاقه یی به افغانستان ندارد؛ اما دنیا یک بار دیگر حمایت بی سابقه سیاسی و مالی از دولت و مردم افغانستان را در این کنفرانس به نمایش گذاشت.

این درحالی است که زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا در امور صلح افغانستان در سفر اخیرش به کابل طرحی را به دولت و شماری از سیاسیون افغانستان سپرده است.

در این طرح، نقشه‌ راه ایجاد یک حکومت انتقالی پیش‌بینی شده است. این طرح که در ۱۰ صفحه به زبان انگلیسی ترتیب شده است، چندین سناریوی احتمالی را برای ایجاد حکومتی زیر نام «دولت انتقالی صلح» پیش‌بینی می‌کند.

غنی: قدرت بدون انتخابات به کسی واگذار نمی‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد