خلیل‌زاد-حکومت-افغانستان-و-طالبان-علیه-داعش-ایستاد-شوند

نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در واکنش به حملات تروریستی در ولایت های کابل و ننگرهار تصریح نمود که دو طرف دخیل در جنگ افغانستان باید علیه دشمن مشترک (داعش) مبارزه کنند.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در یک تویت کوتاهی گفته که نیاز است تا دو طرف دخیل در جنگ افغانستان علیه دشمن مشترک (داعش) مبارزه مشترک کنند.

خلیل‌زاد تاکید کرده: "در برابر یک دشمنی که این گونه جنایت‌ها را مرتکب می‌شوند و برای مبارزه با شیوع ویروس کوید 19 همکاری طالبان و حکومت افغانستان ضروری است".

وی افزوده است که کوتاهی در این مورد، افغانستان را با بی ثبات بیشتر و مشکلات اقتصادی مواجه خواهد کرد؛ به همین دلیل اکنون زمان آن است که روند صلح به پیش برده شود.

گفتنی است که در حمله تروریستی بر شفاخانه ولادی صد بستر دشت برچی به شمول مادران و نوزادان 24 نفر کشته و 36 نفر دیگر زخمی شدند و همچنین در حمله انتحاری بر مراسم تشیع جنازه در ولسوالی شیوه ولایت ننگرهار نیز بیشتر از 30 تن کشته و بیش از 60 تن دیگر زخمی شده‌اند.

اما؛ دولت افغانستان طالبان را مسوول این حملات خوانده و در واکنش به آن دستور آغاز عملیات های تهاجمی بر علیه جنگجویان این گروه را صادر کرده است.

این درحالی است که سرور دانش، معاون دوم رییس جمهور افغانستان طی یک تماس ویدیویی با معاون سفیر امریکا در کابل گفته است که طالبان مسوول فراهم‌ساختن زمینۀ انجام حملات تروریستی اند و هم اکنون شبکه‌هایی از این گروه با داعش همکاری دارند.

خلیل‌زاد: حکومت افغانستان و طالبان علیه داعش ایستاد شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد