خلیل‌زاد-خطاب-به-ارگ-عجله-کنید،-کرونا-در-کمین-است

نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان ضمن استقبال از آغاز روند مبادله زندانیان و نگرانی از شیوع ویروس کرونا از طالبان و ارگ خواست که تلاش‌های شان را برای رسیدن به هدف تعیین شده در توافقنامه صلح، سرعت بخشند.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا برای صلح افغانستان امروز دو شنبه(25، حمل) در رشته توئیت‌های، رهایی زندانیان دو طرف را گامی مهم در روند صلح و کاهش خشونت‌ها خوانده است.

حکومت افغانستان پنج روز پیش آزادی مرحله‌وار زندانیان طالبان را آغاز کرد. به دنبال آن، طالبان نیز روز گذشته 20 از سربازان حکومت افغانستان را از زندان رها کردند.

وی از دو طرف خواسته که تلاش‌های خود را برای رسیدن به هدف تعیین شده در توافقنامه صلح میان طالبان و آمریکا هر قدر که امکان دارد، سرعت بدهند.

آقای خلیل‌زاد همچنین از خطر شیوع ویروس کرونا در زندان‌ها یاد کرده و گفته این تهدید نیز دلیلی برای انجام زودتر روند رهایی زندانیان است.

در همین حال، جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان گفته که دولت افغانستان تاکنون ۳۶۱ زندانی طالبان را از زندان‌ بگرام رها کرده است.

او گفته این روند همانطور که در فرمان رئیس جمهوری آمده تا رهایی ۱۵۰۰ زندانی در مرحله اول ادامه خواهد یافت.

این درحالی است که رهایی پنج هزار زندانی طالبان از سوی دولت و یک هزار زندانی دولت از سوی طالبان، بخشی از توافقنامه صلح طالبان و آمریکا بود که به تاریخ دهم حوت به امضا رسید. قرار بود این روند در ده روز پس از امضای این توافقنامه عملی شود اما با تاخیر یک ماهه آغاز شد.

خلیل‌زاد خطاب به ارگ: عجله کنید، کرونا در کمین است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد