خلیل‌زاد-خونریزی-راه-رسیدن-به-صلح-نیست

نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان با ابراز نگرانی از سطح بلند خشونت‌ها گفته که طرف‌های درگیر جنگ، باید راه حلی را دنبال کنند که با آن خونریزی‌ها متوقف شود.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در مصاحبه با رادیو آزادی گفته که ادامه خشونت‌ها یک مانع بزرگ بر سر راه گفتگوهای صلح است.

وی تصریح کرده:" خشونت یک مانع بزرگ است و این خیلی زیاد کمک به ازدیاد عدم اعتماد میان دو طرف می‌کند. ما طرفدار کم شدن خشونت و جنگ هستیم و در بحث‌های خود در دوحه تاکید کردیم که خشونت‌ها باید کاهش یابد."

خلیل‌زاد افزوده که پایان دادن جنگ 40 ساله‌ای افغانستان در چند روز و چند هفته شاید کار مشکل باشد ولی مردم افغانستان و جامعه جهانی سخت مایل اند که این جنگ هرچه زودتر خاتمه یابد.

در همین حال، محمداشرف غنی، رییس جمهور صبح امروز دوشنبه(۱۴، میزان) در یک سفر رسمی دو روزه عازم کویت و قطر شد.

هرچند تاکنون مشخص نشده است که رییس جمهور غنی با رهبران طالبان در دوحه دیدار و یا گفت‌وگو خواهد کرد یا خیر؛ اما این سفر در حالی انجام می‌شود که مذاکرات بین‌الافغانی از سه هفته به این سو در دوحه با کندی جریان دارد.

از سوی هم، با وجود آغاز مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان؛ طالبان مسلح حملات شان را در نقاط مختلف افغانستان افزایش داده‌اند.

خلیل‌زاد: خونریزی راه رسیدن به صلح نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد