خلیل‌زاد-طالبان-اکنون-با-آزمون-سختی-روبه‌رو-اند

نماینده ویژه امریکا در امور صلح می‌گوید: «طالبان حالا با آزمونی روبه‌رو اند؛ یعنی آیا افغانستان خواهد توانست زیبایی و قوت کثرت فرهنگی، تاریخی و سنت‌هایش را به جهان ارائه کند؟»

به گزارش افغان نیوز؛ زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان با خروج آخرین دسته از نیروهای امریکایی از کابل، در تویترش نوشته است که جنگ کشورش در افغانستان پایان یافت.

 وی افزوده که با عزیمت نظامیان امریکا و شرکای زیادی که با این کشور ایستاده بودند، افغان‌ها با فرصت «تصمیم و مجال» روبه‌رو اند و آینده‌ کشور شان به دست خودشان است.

آقای خلیل‌زاد نوشته که افغان‌ها مسیر شان‌ را با استقلال کامل تعیین خواهند کرد و فرصتی فراهم شده است که به جنگ خود پایان دهند.

خلیل‌زاد می‌گوید: «طالبان حالا با آزمونی روبه‌رو اند. آیا آن‌ها خواهند توانست تا کشورشان را به یک آینده‌ مصون و مرفه‌ برسانند که در آن تمام شهروندان، زنان و مردان، مجال دست‌یابی به توانایی‌های شان را داشته باشند؟ افغانستان خواهد توانست زیبایی و قوت کثرت فرهنگی، تاریخی و سنت‌هایش را به جهان ارائه کند؟»

او هم‌چنان نوشته است: «این جنگ طویل امریکایی‌ها و افغان‌ها را در ابعاد زیادی، خوب و بد، شکل داد. به گفته رومی، فرزند مشهور افغانستان «این راه شما و فقط از شماست. دیگران شاید با شما بر آن بروند، اما هیچ‌کسی آن‌ را برای شما نخواهد پیمود.» افغان‌ها و امریکایی‌ها هر کدام راه شان را خواهند پیمود، اما دوشادوش.»

این درحالی است که پس از سقوط دولت تحت حمایت امریکا در بیست‌وچهارم اسد، طالبان کنترل پایتخت و ارگ ریاست جمهوری را به دست گرفتند. از آن زمان تا نیمه‌های دوشنبه‌شب، هشتم سنبله، میدان هوایی کابل به دست نیروهای امریکایی بود. با خروج نیروهای امریکایی، طالبان کنترل میدان هوایی را نیز به دست گرفتند.

خلیل‌زاد: طالبان اکنون با آزمون سختی روبه‌رو اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد