مسعود-جنگ-را-به-درخواست-علما-متوقف-می‌کنیم

رهبر «جبهه مقاومت ملی» اعلام کرده که درخواست شورای علما مبنی بر قطع فوری جنگ را می‌پذیرد، اما طالبان هم باید به حملات نظامی شان پایان دهند.

به گزارش افغان نیوز؛ شورای علمای دینی کشور، دیروز یک‌شنبه(۱۴، سنبله) در نشستی، اعلام کرد که جنگ در پنجشیر بنیاد «شرعی» نداشته و طرفین درگیر باید آن‌ را متوقف کنند.

احمد مسعود، رهبر «جبهه مقاومت ملی» با نشر بیانیه‌ای در صفحه رسمی فیسبوک خود، نوشته است که از اکثر موارد قطعنامه شورای علما استقبال می‌کند و امیدوار است که طالبان نیز این مطالبه اسلامی و بشردوستانه را جدی بگیرند.

اعلامیه افزوده: «هيچ دلیل شرعی، انسانی و یا منطقی وجود ندارد که طالبان بالای پنجشیر، اندراب، پروان، کاپیسا و یا مناطق دیگری از کشور که در آنجا اعلای کلمة الله جاری می‌باشد، آذان محمدی روزانه از تمام مساجد به جهر اعلام می‌گردد و مردم در اجرای فرایض و مناسک و شئون دینی خود قائم و دائم اند، تعرض نمایند.»

جبهه مقاومت ملی گفته که مطمئن است در مورد نظام آینده می‌تواند با گروه طالبان «از راه گفتگوی مسالمت‌آمیز به تفاهماتی برسد.»

امارت اسلامی طالبان قبل از این گفته بود که گفتگوها به دلیل بی‌نتیجه بودن با این جبهه متوقف شده است.

پیش از این، جبهه مقاومت اعلام کرده بود که نیروهای آن ولسوالی پریان را به طور کامل از طالبان پس گرفته‌ و تلفات سنگینی به آنان وارد کرده‌اند.

مسعود: جنگ را به درخواست علما متوقف می‌کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد